شناسهٔ خبر: 25204083 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ورود سامانه بارشی جدید در استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود سامانه بارشی، شاهد افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده باران در استان

صاحب‌خبر -

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود سامانه بارشی، شاهد افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده باران در استان خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، نادر شفی‌خدایی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده عبور متناوب امواج ناپایدار جو از امروز تا اوایل هفته آینده از آسمان استان بوشهر است.
 
وی افزود: طی این مدت ضمن افزایش لحظه‌ای پوشش ابر، در برخی ساعات شاهد بارش پراکنده باران، رگبار، رعد و برق و وزش تندباد با حتمال ریزش تگرک خواهیم بود.
 
مدیرکل هواشناسی استان گفت: همچنین از اواخر وقت فردا و طی روز جمعه به سبب وزش باد جنوب‌غربی و گاهی شمال شرقی دریا مواج و متلاطم خواهد بود، همچنین طی این مدت وقوع پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست.
 
شفی‌خدایی گفت: بر این اساس آسمان استان تا فردا نیمه ابری گاهی تمام ابری همراه با وزش باد، در برخی نقاط بارش پراکنده باران با احتمال وقوع تندباد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
 
وی ادامه داد: جهت باد نیز غالبا شمال‌غربی تا شمال‌شرقی با سرعت 10 تا 34 کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع تند باد تا 44 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
 
مدیر کل هواشناسی استان تصریح کرد: ارتفاع موج 30 تا90 و در سواحل جنوبی 60 تا 120 سانتیمتر و از عصر امروز در همه سواحل استان 30 تا 90 و در هنگام وقوع تندباد تا 120 سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما