شناسهٔ خبر: 25203466 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه:

پیوند استعدادهای برتر حوزه و وزارت ورزش برای پیشرفت جامعه امری ضروری است

حوزه/ یکی از سیاست های وزارت ورزش برای پیشرفت نظام و انقلاب، استفاده و ارتباط بهتر با جوانان و امور نخبگانی و استعدادهای برتر جامع جوان کشور باشد. حوزه در این عرصه آماده هر گونه همکاری برای پیوند دادن جامعه به نسل جوان و بکار گیری از این ظرفیت عظیم برای رشد و پیشرفت کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد پیش از ظهر امروز در دیدار تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان و هیئت همراه با آیت الله اعرافی، مدیر حوزهای علمیه که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد بر اهمیت بحث اشتغال در کاهش آسیب های اجتماعی در بین جوانان تأکید کرد و توجه به این موضوع را در شرایط فعلی ضروری دانست.

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه بابیان اینکه کمیسیون نخبگان موضوع اشتغال جوانان کشور را بررسی کرده و می تواند مستند باشد و حتی می تواند نقشه راه برای کاهش آسیب های اجتماعی و اشتغال باشد  گزارشی از ارتباطات حوزه و سازمان ملی جوانان ارائه کرد.

وی اظهار داشت: این ارتباط با جشنواره حضرت علی اکبر(ع) با عنوان جوان برتر ایرانی شروع شده و در ادامه این جشنواره به عنوان  جشنواره طلبه جوان موفق تغییر نام پیدا کرد و با همین عنوان همایش هایی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عماد افزود: اما بعد از مدتی به دلایلی این جلسات و ارتباط ها ادامه پیدا نکرد، و امروز نیازمند ارتباط بهتر و مستمر و نظام یافته برای رفع مشکلات اجتماعی، استفاده از ظرفیت های حوزه و ارتباط امور نخبگانی حوزه با جوانان هستیم .

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه با بیان اینکه در حال حاضر 1 هزار نفر استعداد برتر در دو حوزه برادر و خواهر شناسایی شدند، گفت: اکنون 60 درصد استعدادها زیر 30 سال و الباقی بالای 30 سال هستند.

وی گفت: برای استفاده بهتر از ظرفیت امور نخبگانی و استعدادهای برتر حوزه که بالغ بر 60 درصد آن زیر 30 سال  هستند، می توان با ایجاد طرح مشترک پی گیری نیازهای جامعه، این ظرفیت عظیم را برای رفع مشکلات جامعه و ارتباط بهتر با جوانان بکار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عماد  بر ایجاد هم فکری و وحدت و ارتباط مستمر بین نخبگان برتر و جوانان موفق کشور و امور استعدادهای برتر حوزه تأکید کرد.

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه با بیان اینکه مزیت نسبی رتبه اول استان قم به دلیل حرم مطهر حضرت فاطمه(س) و حوزه علمیه قم است و سایر مراکز مانند ورزش، کار آفرینان، دانشجو، هنرمندان  در رتبه های بعدی قرار دارند، اظهار داشت:باید توجه داشت مزیت این استان بعد از حرم آن بانو و حوزه، به دانشجو طلبه و استعدادهای برتر است.

حجت الاسلام والسلمین عماد اظهار داشت: این شهر در طول سه دهه اخیر یکی از چهار استان از نظر درصد ورودی جوانان به دانشگاه و از نظر علمی بوده، گفت: این نشان دهنده ظرفیت استان قم است و می توان با برنامه ریزی، توجه بیشتر و حمایت بهتر از این ظرفیت عظیم را برای پیشرفت نظام و جامعه بکار گرفت.

وی عنوان کرد:  امید است یکی از سیاست های وزارت ورزش برای پیشرفت نظام و انقلاب، استفاده و ارتباط بهتر با جوانان و امور نخبگانی و استعدادهای برتر جامع جوان کشور باشد. حوزه در این عرصه آماده هر گونه همکاری برای پیوند دادن جامعه به نسل جوان و بکار گیری از این ظرفیت عظیم برای رشد و پیشرفت کشور است.

40/313

نظر شما