شناسهٔ خبر: 25203202 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

نتایج آخرین تحقیقات درباره جنازه منسوب به رضا شاه

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» عبدالله شهبازی، نویسنده و پژوهشگر در کانال تلگرامی خود نوشت: طبق تحقیق آقایان دکتر محمدرضا بهزادی و دکتر رضا کسروی، جنازه رضا شاه یک بار در ژوهانسبورگ و یک بار در مصر کفن شده. ناظر مذهبی اجرای مناسک تکفین، طبق قواعد و آداب شرعی اسلامی، صدرالاشراف بوده. عکس مشهور جنازه رضا شاه در تابوت در قاهره بعنوان یادگار گرفته شده و به پس از اجرای مراسم تکفین تعلق ندارد.

بعبارت دیگر، رضا شاه طبق آداب اسلامی و با کفن دفن شده و بر تن جنازه لباس پوشانیده نشده. این در حالی است که در عکس منتشرشده لباس پوسیده بر تن جنازه کاملاً مشهود و شبیه به لباس عکس تابوت رضا شاه است.

محققین ارجمند فوق نتایج تحقیق و مستندات خود را به زودی منتشر خواهند کرد.

نتیجه:
در یادداشت اولیه با استناد به همین امر، یعنی کفن و دفن طبق آداب اسلامی، و با کفن نه لباس، ادعا کردم جسد جنجالی را افرادی کاملاً شبیه به عکس معروف جنازه رضا شاه در تابوت، قطعاً با اهداف تبلیغاتی- سیاسی، ساخته‌اند بنحوی که حتی آستین لباس در عکس جسد نیز کاملاً شبیه به عکس جنازه در تابوت است.

امیدوارم انتشار تحقیق آقایان دکتر بهزادی و کسروی نقطه پایانی باشد بر این غائله جنجالی که با تحقیق تاریخی، و نیز با ژورنالیسم حرفه‌ای و متعهد، فاصله بسیار دارد.

نظر شما