شناسهٔ خبر: 25202110 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

موگرینی: هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر لزوم اجرای کامل برجام، اعلام کرد هیچ جایگزینی برای این توافق وجود ندارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه 598، باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، گزارش داد  فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد هیچ جایگزینی برای  توافق هسته‌ای ایران وجود ندارد و این توافق به طور کامل اجرا خواهد شد.

او روز چهارشنبه در حاشیه کنفرانس بین المللی کشور‌های کمک‌کننده به سوریه در بروکسل از کشور‌های روسیه و ایران و ترکیه خواست تا نهایت تلاش خود را برای توقف جنگ در سوریه به کار بگیرند.  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: این سه کشور مسئول هستند تا شرایط برقراری آتش‌بس در سوریه را تضمین کنند و به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، فشار وارد کنند تا پای میز مذاکره بازگردد.

موگرینی مدعی شد: ما شاهد تشدید فعالیت‌های نظامی بوده ایم که دقیقا مغایر با چیزی است که این سه کشور وعده داده بودند در جهت آن تلاش خواهند کرد.

او در نشست بروکسل نیز گفت: باید راهی برای حل مشکل بازداشت‌شدگان در سوریه پیدا کنیم. گفتگو‌های صلح در سوریه آسان نخواهد بود.

شایان ذکر است، نمایندگان حدود هشتاد کشور و سازمان و گروه‌های مختلف حامی سوریه در کنفرانس کشور‌های کمک‌کننده به سوریه در بروکسل گرد هم آمده‌اند.


برچسب‌ها:

نظر شما