شناسهٔ خبر: 25202108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح جامع گردشگری دریایی در استان بوشهر اجرا می شود

گناوه- ایرنا- سرپرست اداره کل بنادر ودریانوردی استان بوشهر گفت: این سازمان امسال طرح مطالعاتی جامع گردشگری دریایی را با بکارگیری مشاوران اجرا می کند که بنادر این استان نیز در این برنامه قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نورالله اسعدی سه شنبه شب در جمع مسئولان و خبرنگاران شهرستان گناوه افزود: استان بوشهر با 137 کیلومتر ساحل، قابلیت و ظرفیت های طلایی درحوزه گردشگری دارد که از این فرصت استفاده لازم نشده است.
وی اظهارکرد: به منظور بهره برداری مطلوب از دریا نیاز است همه سازمان ها و مردم مشارکت کنند.
سرپرست اداره کل بنادرودریانوردی استان بوشهر گفت: باتوجه به اینکه مردم مشارکت خیلی کمی در حوزه دریا دارند باید سهم بیشتری داشته باشند تا از این نعمت عظیم و فرصت بااهمیت استفاده بهینه شود.
وی با بیان اینکه سازمان بنادر ودریانوردی متولی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی است، افزود: به منظور اشاعه فرهنگ دریایی امسال برنامه های متفاوتی توسط این سازمان دراین استان درنظرگرفته شده و تلاش خواهیم کرد استانداردها درحوزه گردشگری دریایی رعایت شود.
اسعدی بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات بدون بهره در حوزه گردشگری دریایی به متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش اعطا می کند.
وی با بیان اینکه حفاظت از جان انسان ها و ایمنی تردد دریایی از اولویت بنادر ودریانوردی است، گفت: در این ارتباط شناورهای فرسوده در مسیر گناوه به جزیره خارگ از رده خارج و با اعطای تسهیلات شناورهای جدید جایگزین می شوند.
سرپرست اداره کل بنادر ودریانوردی استان بوشهر افزود: تسهیلات به متقاضیانی پرداخت می شود که سابقه فعالیت و تردد در این مسیر را دارند.
وی ادامه داد: باتوجه به شعارسال با محوریت حمایت از کالای ایرانی، نوسازی شناورها در کارگاه های ساخت در کشور انجام می شود.
سرپرست اداره کل بنادر ودریانوردی استان بوشهر بااشاره به ورود جمعیت زیاد مسافر و گردشگر نوروزی به بندر گناوه گفت: این مدیریت برنامه هایی برای حوزه گردشگری دریایی در این بندر در دستور کار قرار داده است.
وی اظهارکرد: درصددیم یک حوضچه برای شناورهای تفریحی دراین بندر ایجاد تا به عنوان تفرجگاه دریایی از آن استفاده شود و در این زمینه از بخش خصوصی با اعطای تسهیلات بدون بهره استفاده خواهد شد.
اسعدی گفت: نصب و راه اندازی اسکله های تفریحی نیز در بنادر استان بوشهر در برنامه کاری قرار دارد.
وی گفت: استفاده از پسکرانه شهرستان از اولویت های شهرداری و شورای اسلامی شهر گناوه قرار گیرد تا برای کاهش و تراکم جمعیت به اطراف برنامه ریزی کنند.
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از زحمات و خدمات رسانی متولیان ستاد خدمات سفر شهرستان گناوه در ایام نوروز تقدیر کرد و افزود: باتوجه به جمعیت انبوهی که وارد این شهرستان شدند، خدمات خوبی ارایه شد و میهمانان ماندگاری زیادی در این بندر داشتند و ابراز رضایت کردند.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد و در تعطیلات نوروز امسال 2 میلیون و 200 هزارنفر دراین بندر اقامت کردند.
6164/6043**

نظر شما