شناسهٔ خبر: 25202101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کرمان تاکید کرد:

لزوم اجرای نقشه جامع برنامه کشت محصولات کشاورزی در کرمان

کرمان - استاندار کرمان گفت: با توجه به کم‌آبی استان کشت همه محصولات کشاورزی اقتصادی نیست و امیدواریم بر اساس طرح همیاران آب بتوانیم نقشه جامع برنامه کشت محصولات کشاورزی را اجرا کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، علیرضا رزم‌حسینی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع اعضای شورای اسلامی شهرستان کرمان یکی از دستاوردهای قانون اساسی و انقلاب را شکل‌گیری نهادی به نام شوراها در شهرها و روستاها دانست و گفت: این افراد توسط مردم و به صورت مستقیم انتخاب می‌شوند.

رزم‌حسینی اظهارداشت: دولت بر اساس قانون و علاقه در حوزه مردم‌سالاری دینی از شوراهای شهر و روستا پشتیبانی می‌کند تا وظایف شوراها انجام شود.

وی تصریح کرد: سیاست استان کرمان این بوده که به گرایش‌های سیاسی نگاه نمی‌کند بلکه نظر و رای مردم محترم است.

استاندار کرمان با بیان اینکه با دوره چهارم شورا همکاری خوبی داشتم و پروژه‌های خوبی شکل گرفت، گفت: شورای پنجم هم پروژه‌ها را پیگیری می‌کند و نگاه دولت نیز پشتیبانی از شوراها بدون دید سیاسی و احترام به سلایق سیاسی مردم است.

وی با اشاره به اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در شهداد، افزود: پیشنهاد منطقه ویژه گردشگری شهداد مطرح شده که باید مراحل قانونی اخذ مجوز آن از طریق مجلس و دولت طی شود.

رزم‌حسینی تصریح کرد: معین اقتصادی گلباف هم خوب کار کرده است و باید در این منطقه ظرفیت‌ها بیشتر شناسایی شود.  

استاندار کرمان افزود: در راین نیز کار توسعه تازه آغاز شده و از دو ماه دیگر کارهای عملیاتی آن شروع می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از معین‌های اقتصادی قرار است ارگ راین را کامل اداره کند و قانون هم این اختیار را به ما داده که بتوانیم این کار را انجام دهیم.

رزم‌حسینی با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا می‌توانند تاثیر زیادی در توسعه هر منطقه داشته باشند، گفت: اگر شوراهای ارتباط خوبی با معین اقتصادی داشته باشند، آثار و برکات خوبی به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: همه کارها در سایه وحدت امکان‌پذیر است و اگر اختلافی رخ بدهد، انرژی صرف موارد حاشیه‌ای می‌شود و فرصت خدمت گرفته می‌شود.

رزم‌حسینی همچنین با اشاره به بحران آب در استان کرمان، گفت: میزان بارش‌های استان نسبت به سال گذشته ۷۲ درصد کاهش داشته و این خطرآفرین است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود شوراها و شهرداری‌ها کمک کنند تا فضاهای سبز در شهرها با استفاده از آب آشامیدنی آبیاری نشود تا امسال این بحران را رد کنیم.

استاندار کرمان گفت: امیدواریم بر اساس طرح همیاران آب بتوانیم نقشه جامع برنامه کشت محصولات کشاورزی را اجرا کنیم.

وی افزود: قطعا با توجه به کم‌آبی استان کشت همه محصولات کشاورزی اقتصادی نیست و باید با مبنا قرار دادن آب، نوع کشت را مشخص کنیم.

 رزم‌حسینی اظهارداشت: در گذشته میزان سطح زیر کشت استان ۱۰۰ هزار هکتار بوده و امروز نزدیک به ۹۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت داریم در حالی که منابع آب ما تغییر نکرده است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح همیاران آب نیازمند کمک مردم است.  

استاندار کرمان با بیان اینکه فضای همدلی استان باید حفظ شود، گفت: ارکان حکومت در استان همراهی و همدلی خوبی دارند و توفیقات امروز استان مرهون تلاش همه دست‌اندرکاران در ادوار گذشته و فعلی است.  

وی با بیان اینکه باید دانش اقتصادی در جامعه افزایش یابد، تصریح کرد: اگر دانش اقتصادی داشته باشیم حتما مراقبت و صرفه‌جویی می‌کنیم تا راندمان و درآمد افزایش یابد.

رزم‌حسینی با اشاره به وجود تعداد زیاد خرده‌مالکین در استان کرمان، اظهارداشت: ۹۰ درصد از ۹۰۰ هزار هکتار مزارع و زمین‌های کشاورزی ما متعلق به خرده‌مالکین هستند که این مساله به دلیل کم‌آبی اقتصادی نیست.

نظر شما