شناسهٔ خبر: 25201535 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تلاش قاری سیرالئونی برای عمل به فرموده پیامبر

گروه بین‌الملل - محمد کامرا قاری اهل سیرالئون، آرزو دارد همه قاریان و حافظان قرآن بتوانند به فرموده پیامبر (ص) در آموزش قرآن عمل کنند.

صاحب‌خبر -

تلاش قاری سیرالئونی برای عمل به فرموده پیامبر (ص)/ ادیت شده

این قاری 22 ساله که برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن به ایران آمده، در گفتگو با ایکنا گفت: آرزوی من این است که هرکسی که قرآن آموخته، آن را آموزش دهد. چرا که پیامبر اکرم (ص) فرمودند بهترین شما کسی است که قرآن را بیاموزد و آن را آموزش دهد.

وی افزود: من نیز دلم می‌خواهد در زمینه آموزش قرآن فعالیت کنم چرا که دوست دارم دیگران مانند من از مزایای انس با قرآن بهره‌مند شوند.

کامرا گفت: اگر من قاری و حافظ قرآن نبودم کسی حتی نگاهم نمی‌کرد. به لطف قرآن بوده که از آن سر دنیا به ایران آمده‌ام و تا این حد مورد احترام مردم قرار گرفته‌ام. به همین دلیل است که می‌خواهم دیگران را نیز مانند خودم از مزایای قرآن بهره‌مند سازم.

وی که متولد و ساکن فری‌تاون در جمهوری سیرالئون، کشوری در غرب آفریقا است، و برای یادگیری علوم قرآنی تا کشور موریتانی هم رفته، گفت: من هم اکنون در شهر خودم فری تاون مشغول آمورزش قرآن هستم و از اینکه به همشهری‌های خودم کلام خدا را آموزش می‌دهم، احساس بسیار خوبی دارم. قبلاً وقتی کسانی را می‌دیدم که حافظ قرآن هستند به آنها غبطه می‌خوردم و به همین دلیل تصمیم گرفتم من هم قرآن را حفظ کنم. پیامبر اکرم (ص) فرمودند هرکسی که حافظ قرآن باشد در روز قیامت جایگاهی والا خواهد داشت. در همین دنیا نیز مردم به کسی که حافظ قرآن است احترام می‌گذارند و او را دوست دارند.

 وی افزود: از اینکه مردم من را به عنوان قاری و حافظ می‌شناسند خوشحالم. جدای ازاین،  حفظ کردن قرآن به من کمک کرده تا مفاهیم و دانش والای آن را بهتر درک کنم.

کارا در ادامه اظهار کرد: اگر یک روز قرآن نخوانم زبانم سفت و خشک می‌شود. طوری که حرف زدن برایم دشوار می‌شود. ولی وقتی شروع به خواندن می‌کنم کم کم احساس بهتری پیدا می‌کنم و مشکلم از بین می‌رود. این معجزه قرآن است.

او با اشاره به اینکه برای رسیدن به هدف بزرگش چه سختی‌هایی را متحمل شده است، گفت: در زمانی که در موریتانی دانشجو بودم زندگی دانشجویی برایم بسیار دشوار بود. هر روز ساعت 3 صبح بیدار میشدم و شروع میکردم به درس خواندن. هر روز تا ساعت 11 صبح مطالعه میکردم. سپس دو ساعت استراحت میکردم و بعد از آن دوباره مشغول مطالعه میشدم. این کار آسانی نیست. گاهی غذایی برای خوردن نداشتم. اما برای رسیدن به آرزویی که در زندگی داشتم تمام این سختیها را تحمل می‌کردم.

این قاری قرآن گفت: زمانی که در موریتانی دانشجو بودم با افرادی از کشورهای مختلف مانند سنگال، گامبیا، مالی و افغانستان آشنا شدم و همه آنها با گوش دادن به نوارهای صوتی استادانی مانند عبدالباسط، محمد الدوساری، شیخ حذیفی و سایر شیوخ قرآن را حفظ کردند.

کارا اضافه کرد: برای حفظ قرآن معلم نداشتم. فقط به فایلهای صوتی گوش میکردیم و با تکرار آیات قرآن را حفظ میکردیم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود، سطح مسابقاتی که در ایران در حال برگزاری است را بالا ارزیابی کرد و گفت: هرآنچه در این مسابقات دیدم حتی بیش از سطح توقعاتم از یک مسابقه بزرگ در سطح بین‌المللی بود. اول فکر می‌کردم شبیه یکی از مسابقاتی باشد که در کشور خود دیده‌ام اما متوجه شدم که سطح این رقابت‌ها بسیار بالاتر است.

کارا همچنین از میهمان‌نوازی و رفتار مردم کشورمان و مسئولان مسابقات با متسابقین تقدیر کرد و افزود: ما به واسطه انس با قرآن در ایران محبوب هستیم و با من طوری برخورد می‌کنند که گویا رئیس جمهور سیرالئون هستم. من تا کنون همچنین چیزی ندیده بودم. برایم مثل یک رویاست. همه مردم می‌خواهند با ما صحبت کنند و با ما ارتباط برقرار کنند. همه ما را دوست دارند.

انتهای پیام 

نظر شما