شناسهٔ خبر: 25200981 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

لژیونر فوتبال کشورمان در گفتگو با «فردا»:

پورعلی گنجی: بدون امید صعود، جام جهانی رفتن ندارد/ ژاوی بیشتر از ایران نگران کی روش است

او از وقتی به آسیا آمده تعدادی از بازیکنان تیم ملی مان مانند آزمون و دژاگه را هم می‌شناسد و معتقد است ایران حریف سرسختی برای اسپانیاست (خنده) البته آخر همه حرف هایش می‌گوید که اسپانیا هم در بهترین وضعیت چند سال اخیر خودش است. او با کسی تعارف ندارد. در کل فکر می‌کنم او هم تا حدودی نگران بازی است، چون خیلی خوب کی روش را می‌شناسد.

صاحب‌خبر -

سرویس ورزشی فردا: مرتضی پورعلی گنجی باز هم در استادیوم آزادی نتوانست با السد از سد یک تیم ایرانی عبور کند ولی این بار تیمش به رغم شکست از پرسپولیس به دور یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا راه یافت. السد حالا باید با تیم الاهلی آل سعودی دیدار کند. او که به نظر می رسد از مهره های اصلی تیم ملی در جام جهانی به شمار می رود درباره رویارویی با تیم های حاضر در گروه تیم ملی در روسیه 2018 هم حرف زد. متن این گپ بهاری را در ادامه از نظر می گذرانید.

 

فردا: چرا السد در تهران به تیم های ایرانی می بازد؟
- انصافا ما در تهران لایق شکست نبودیم. ما بازی خوبی ارائه کردیم و فقط نشد به پرسپولیس گل بزنیم.


فردا: خودت هم گل به خودی زدی؟
- بله! از این بابت پیش همه هم تیمی هایم شرمنده شدم. من برای دفع توپ رفتم ولی به هر حال برای هر مدافعی از این اتفاقات در جریان بازی های حساس پیش می آید.


فردا: یک وقت در جام جهانی گل به خودی نزنی؟
- (خنده) اجازه بدهید ببینیم کی روش من را در لیست تیمی که می خواهد به روسیه ببرد انتخاب می کند بعد در این باره حرف بزنیم. البته این اتفاق ممکن است برای مدافعان برجسته دنیا هم رخ بدهد و از این نظر سرمربی تیم مان هم به من حرفی نزد.


فردا: طرفداران تیمت چطور؟
- نه! االبته همیشه همه جور آدمی در این فضای مجازی وجود دارد که هر زمان برخلاف جریان آب شنا می کنند ولی با این همه چون آن گل سرنوشت تیم مان را دستخوش تغییرات مهمی قرار نداد از این رو خیلی زود فراموش شد.


فردا: سال قبلش هم به استقلال باخته بودید؟
- بله! در پلی آف بود که با ضربات پنالتی بازی را دادیم. مثل اینکه استادیوم آزادی برای السد طلسم شده است. البته آن روز هم ما در جریان بازی به استقلال نباختیم و ضربات پنالتی هم که بالاخره می تواند یک تیم را برنده کند. با این همه ما در جریان بازی به استقلال و پرسپولیس نباختیم. البته به پرسپولیس هم با گل به خودی باختیم.

پورعلی گنجی: ژاوی بیشتر از ایران نگران کی روش است


فردا: دوست داشتید در گروه تان اول می شدید؟
- البته. هم تیم راحت تری را در دور یک هشتم پیش رو داشتیم و هم می توانستیم بازی برگشت را در خانه برگزار کنیم.الان باید با الاهلی دیدار کنیم و بازی رفت در خانه مان است.


فردا: اگر از این دور صعود کنید ممکن است فصل بعد هم با السد به ادامه راه در لیگ قهرمانان ادامه بدهی یا...؟
- ...هنوز چیزی مشخص نیست.


فردا: یعنی بعد از جام جهانی راهی اروپا یا تیمی بهتر می شوی؟
- همه چیز بستگی به این دارد که در جام جهانی چه اتفاقی برای من رخ بدهد. امیدوارم هر چه می شود خیر باشد و در نهایت ابتدا به سود تیم ملی باشد. من هم در السد راحتم.


فردا: یعنی پیشنهاد بهتر داشته باشی نمی روی؟
- البته که می روم. گفتم در السد راحتم. اما اگر پیشنهاد مالی بهتر و یا باشگاه سرشناس تری باشد در این باره فکر می کنم و اگر در آینده ام تأثیر مستقیم داشته باشد حتما جدا می شوم.


فردا: ژاوی درباره گل به خودی ات چه گفت؟
- فقط افسوس می خورد. او بازیکن باتجربه ای است و در زندگی ورزشی اش دهها از این گل به خودی ها دیده است و به من گفت اصلا از این بابت ناراحت نباشم.


فردا: کلا چه رفتاری با هم تیمی هایش دارد؟
- فوق العاده است. قبلا هم گفته ام که او می گوید من (ژاوی) نماینده مردم اسپانیا در قطر و هر کشور دیگری هستم که به آنجا می روم برای همین باید بهترین رفتار را داشته باشم تا تصویری که از یک اسپانیایی در ذهن آنها شکل می گیرد بهترین چیز باشد.


فردا: این موضوع چه تأثیری روی خودت داشته است؟
- من که ذاتا بازیکن منظمی هستم ولی از وقتی ژاوی به السد آمده تازه متوجه شده ام که من چقدر بی نظم بوده ام. وقتی یک هفته یا چند روز با او باشید می بینید که من چه می گویم. بسیار خوش اخلاق و خنده رو که البته این به روحیات خودش هم بستگی دارد ولی در کل ژاوی بسیار محترم و مؤدب است. او روی همه اعضای تیم از مدیرعامل گرفته تا بازیکنان جوان و باتجربه تأثیر مثبت داشته است. واقعا بازیکن بزرگی است هم به لحاظ اخلاقی هم فنی.


فردا: درباره همگروه شدن ایران و اسپانیا با او حرف نزدی؟
- نه زیاد ولی وقتی نظرش را پرسیدم اول از هر چیز به نام کی روش اشاره کرد و گفت که وقتی او تیمی را با کمترین باخت و گل خورده به جام جهانی می آورد یعنی اسپانیا نباید ایران را دست کم بگیرد.


فردا: کی روش را می شناسد؟
- البته که می شناسد. او از وقتی به آسیا آمده تعدادی از بازیکنان تیم ملی مان مانند آزمون و دژاگه را هم می شناسد و معتقد است ایران حریف سرسختی برای اسپانیاست(خنده) البته آخر همه حرف هایش می گوید که اسپانیا هم در بهترین وضعیت چند سال اخیر خودش است. او با کسی تعارف ندارد. در کل فکر می کنم او هم تا حدودی نگران بازی است چون خیلی خوب کی روش را می شناسد.


فردا: نظر خودت درباره گروه تیم ملی چیست؟
- همه بازی های تیم ملی در این گروه دشوار هستند. به نظرم مهمترین دیدار ما بازی اول است چرا که هم رقیب از ما شناخت کمتری دارد و هم نسبت به دو تیم اسپانیا و پرتغال بخت کمتری برای صعود دارد. از این رو باید از این بازی حداکثر امتیاز را بگیریم تا اعلام ورود جانانه ای به جام جهانی داشته باشیم. حتم دارم اگر بازی اول را با برد به پایان برسانیم دو بازی بعد برای مان راحت تر خواهد بود چون با استرس کمتری به میدان می رویم.


فردا: چند درصد شانس برای صعود به دور دوم قائلی؟
- همه چیز به روزها و هفته های آتی بستگی دارد. ما تمام تلاش مان را می کنیم و برای صعود وارد مسابقات می شویم. اگر به صعود امید نداشته باشیم که اصلا بهتر است نرویم.

نظر شما