شناسهٔ خبر: 25199892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

خیرین سلامت مراوه تپه 110 میلیارد ریال هزینه کردند

به گزارش ایرنا، دکتر رحمان بردی اوزنی دوجی روز چهارشنبه درنشست خبری با خبرنگاران رسانه های جمعی با اشاره به نامگذاری هفته سلامت با عنوان 'پوشش همگانی سلامت،

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، دکتر رحمان بردی اوزنی دوجی روز چهارشنبه درنشست خبری با خبرنگاران رسانه های جمعی با اشاره به نامگذاری هفته سلامت با عنوان 'پوشش همگانی سلامت، درهمه جا، برای همه کس' افزود: هر وقت به خدمات خیرین سلامت نیاز بوده، آنان یاریگر بودند و علاوه بر کمک نقدی برای تامین امکانات، زمین مورد نیاز برای احداث مراکز بهداشتی و درمانی را نیز اهدا کردند.
وی افزود: پروژه احداث ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت شماره 2 شهری مراوه تپه با زیربنای یک هزار و 550مترمربع و در 3 طبقه با 20 میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست که زمین مورد نیاز این پروژه را خیر سلامت پیرجان حاجیلی دوجی اهدا کرده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان مراوه تپه افزود: با بهره برداری از این پروژه، علاوه بر ساکنین شهر، اهالی هشت روستای همجوار و دو منطقه عشایری این شهرستان تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار می گیرند.
وی همچنین از احداث خانه بهداشت روستای عرب قاری حاجی شهرستان مراوه تپه به وسیله یکی از خیرین سلامت خبر داد و گفت: این پروژه با زیربنای 90 مترمربع در زمین اهدایی به مساحت دو هزار و500 مترمربع و با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال احداث است.
وی با اشاره به ارائه خدمات تخصصی پزشکی در درمانگاه لقمان حکیم مراوه تپه گفت: با هدف توسعه ارائه خدمات پزشکی و درمانی در بخش های کودکان، زنان و زایمان، دندانپزشکی، داخلی، قلب و دیالیز، این درمانگاه به امکاناتی نظیر سونوگرافی، اکوقلب، رادیولوژی، بخور بیمارستانی از نوع پرتابل و قابل جابجایی، یونیت دندانپزشکی و دستگاه دیالیز مجهز شده و خدمات آن با فرانشیز دولتی و هزینه بسیار کم ارائه می شود.
دکتر اوزنی دوجی یادآور شد: تا قبل ازراه اندازی و تجهیز بخش دیالیز در این درمانگاه، بیماران کلیوی برای دیالیز خود مجبور بودند با صرف هزینه بالا به سایر شهرستان های استان مراجعه کنند که با تجهیز این بخش و با ارائه خدمات از سوی دو پرستار کارآزموده و دونیروی متخصص، روزانه 6 بیمار دیالیز می شوند.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان مراوه تپه از تسریع در عملیات اجرایی ساختمان بیمارستان 64 تختخوابی مراوه تپه خبر داد و گفت: این بیمارستان که از 15 درصد پیشرفت فیزیکی برخورداراست، با زیربنای 6 هزار و 400 مترمربع و در سه طبقه در زمینی به مساحت سه هکتار احداث می شود و قابلیت افزایش تخت های آن به 100 تختخواب نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه ساختمان بیمارستان مراوه تپه با مشارکت مالی بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در حال احداث است، افزود: باسرعتی که عملیات اجرایی این پروژه دارد، پیش بینی می شود در شهریور ماه 98 آماده بهره برداری شود.
وی به برنامه های هفته سلامت اشاره کرد و گفت: افتتاح خانه بهداشت کارگری در کارگاه احداث سد چایلی، راه اندازی و افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شماره 2 شهری مراوه تپه، آغاز عملیات اجرایی مرکز خدمات جامع روستای عرب قاری حاجی، آغاز عملیات اجرایی ساختمان جدید مرکز اورژانس جاده ایی 115 قره گل از جمله این برنامه ها است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان مراوه تپه معرفی برنامه اجتماع محور سلامت روان، تشکیل گروه خودیار چاقی، توزیع سبد غذایی بین بیماران مسلول، کارگاه آموزشی مهارت های زندگی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، همایش علمی آموزشی تغذیه و چاقی، برپایی آزمایشگاه اطلاع رسانی و خطرسنجی و برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه های هفت سلامت در این شهرستان برشمرد.
خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان مرزی و محروم مراوه تپه توسط شش مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری به صورت شبانه روزی، 37 خانه بهداشت و مرکز اورژانس جاده ای 115 در محورهای گلیداغ، مراوه تپه، قازانقایه، قره گل و عرب قاری حاجی به بیش از 61 هزار و 500 نفر از اهالی دو شهر و 134 روستا و عشایر دامدار استان های سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی ارائه می شود.
شهرستان مراوه تپه با بیش از 61هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شرق استان گلستان واقع است.
/1860/ 7478
انتهای پیام

نظر شما