شناسهٔ خبر: 25199595 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مدارس مراقب و مروج سلامت را باید تقویت کرد

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از مدیران خواست مدارس را به سمت مدارس مراقب و مروج سلامت تقویت کنند و اگر مدیران مدارس اراده کنند و علاقمند باشند می توانند در حوزه سلامت و بهداشت مدارس کارهای ارزشمندی انجام دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان دیروز، چهارم اردیبهشت در آیین نمادین و اختتامیه دومین جشنواره سفیران سلامت که در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد؛ با تبریک اعیاد شعبانیه و هفته معلم، ساحت تربیت زیستی و بدنی را یکی از شش ساحت سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش دانست و گفت: در نظام تعلیم و تربیت پرداختن به سلامت جسم و روان دانش آموزان بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه 600 مدرسه در سطح استان به عنوان مدارس مراقب سلامت انتخاب شده و نسبت به میانگین کشوری در سطح قابل قبولی قرار دارد؛ اعلام کرد: علی رغم محدودیت و کمبود زیر ساخت‌های مناسب استان نسبت به کشور، آموزش و پرورش استان در بسیاری از حوزه جزو رتبه های برتر کشوری است.
قربانی از مدیران خواست مدارس را به سمت مدارس مراقب و مروج سلامت تقویت کنند و اگر مدیران مدارس اراده کنند و علاقمند باشند می توانند در حوزه سلامت و بهداشت مدارس کارهای ارزشمندی انجام دهند.
وی با بیان اینکه توان و علاقمندی به سلامت فردی در همه افراد وجود دارد؛ بر مشارکت و همراهی اولیا و دانش آموزان در اجرای برنامه های سلامت و بهداشت در مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: اگر در این حوزه همه درگیر شوند می توان اقدامات زیادی انجام داد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر اینکه فضای روانی در مدارس بر فضای فیزیکی و محیطی ارجحیت دارد؛ از مدیران مدارس و مربیان بهداشت مدارس خواست فضای شاد و بانشاطی برای دانش آموزان ایجاد کنند .
وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه دوران ابتدایی یکی از حساس‌ترین دوران تحصیل دانش آموزان است؛ گفت: در این دوران دانش آموزان باید بیشتر به فکر بازی کردن، نشاط و شادابی باشند و معلمان و مدیران مدارس از ایجاد محیط خشک و رعب آور برای دانش آموز پرهیز کنند.
انتهای پیام

نظر شما