شناسهٔ خبر: 25197787 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

روحانی در مراسم تبریز ۲۰۱۸:

کاخ سفید اول بدهی‌های گذشته‌اش را جبران کند؛ تصمیم جدید پیشکش!/ اگر برجام بد بود چرا امضا کردید

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر برجام بد و خطرناک بود چرا امضا کردید، گفت: کاخ سفید اول باید بدهی‌های گذشته‌اش را جبران کند؛ تصمیم جدید پیشکش.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم افتتاح رسمی رویداد بین‌المللی تبریز 2018 اظهارداشت: اگر زبان، سخن و نگاه ما به جامعه، انسان‌ها و بشریت سخن درست و دقیق و نگاه صحیح باشد آنگاه دنیا عوض خواهد شد.

وی ادامه داد: همه مشکلاتی که ما امروز با آن مواجه هستیم بسیاری از آنها به خاطر دید ناصحیح و غیردقیق به جهان، انسان‌ها و تعبیرات، موضع‌گیری و سخنان ناصحیح نسبت به ملت‌ها است.

رئیس جمهور اضافه کرد: امروز به منطقه ما در خاورمیانه و غرب آسیا در حساس‌ترین نقطه دنیا و جهان اسلام بنگرید و این همه مصیبت‌ها و مشکلات را مشاهده کنید. یمن مجروح، عراقی که هنوز دارای آلام و درد است، سوریه ویران، مشکلات فراوان در افغانستان، مشکلات فراوان در شمال آفریقا و در خود آفریقا، ظلم و کشتاری که صهیونیست‌ها نسبت به مردم مظلوم فلسطین روا می‌دارند از کجاست؟ 

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: به خاطر دید غلط، به خاطر نگاه نادرست است. فکر می‌کنند این سرزمین باید طبق اراده آنها گردش و حرکت کند. فکر می‌کنند برای خاورمیانه باید کاخ سفید تصمیم بگیرد، فکر می‌کنند برای همیشه یک رژیم غاصب ظالم باید بر مردم برخی از کشورهای منطقه مسلط باشد. فکر می‌کنند از این طریق می‌توانند همه ذخایر دنیای عرب را به یغما ببرند، چشم طمع شماها به کجاست؟

وی افزود: نگاه شما به طلای سیاه منطقه، نگاه شما به حساب صدها میلیاردی برخی کشورهای عرب منطقه است. طمع حساب‌های پُر پول و طمع ذخایر طلای سیاه در این منطقه عقل را از شما ربوده است. 

رئیس جمهور بیان داشت: هر روز سخنی می‌گویید که نه با شأن منطقه و نه با شأن مردم و نه با شأن قرن جدید سازگار است. به صراحت می‌گویید ما می‌مانیم یا نمی‌مانیم با پول دیگران. پس شما به عنوان جیره‌خوار دیگران هستید. پس ارتش شما، نیروی مسلح شما به دنبال یک منبعی است تا بدزدد و ارتزاق کند، این برای شما حیثیت شد؟ پول بدهید در سوریه می‌مانیم، پول ندهید می‌رویم. اگر ما نباشیم شما در یک هفته نیستید، چرا نیستند؟ ما حافظ عراق هستیم، ملت عراق حافظ عراق است.

وی با تأکید بر اینکه ما آماده‌ایم حافظ عربستان باشیم، گفت: ملت عربستان حافظ عربستان است، ما حاضریم کمک حال مردم منطقه باشیم. چرا منطقه نابود می‌شود؟ اتفاقاً شما اگر تشریفتان را برای همیشه ببرید، منطقه امنیت کامل پیدا می‌کند. شما چه امنیتی برای منطقه آوردید؟

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اگر برجام بد و خطرناک بود چرا امضا کردید، گفت:کاخ سفید اول باید بدهی‌های گذشته‌اش را جبران کند؛ تصمیم جدید پیشکش.

برچسب‌ها:

نظر شما