شناسهٔ خبر: 25196503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

روحانی خطاب به امریکا: شما جیره خوار دیگران هستید

رئیس جمهور با انتقاد از سیاست‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا گفت: برخی فکر می‌کنند این منطقه باید طبق اراده آنها حرکت کرده و کاخ سفید برای خاورمیانه تصمیم بگیرد.

صاحب‌خبر -

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از  ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز درمراسم افتتاحیه رسمی رویداد بین‌المللی تبریز 2018 اظهار کرد: بسیاری از مشکلات منطقه به خاطر دید ناصحیح و سخنان ناصحیح نسبت به ملت‌هاست. بعضی فکر می‌کنند برای همیشه یک رژیم غاصب ظالم باید بر مردم برخی کشورها مسلط شوند. فکر می‌کنند کاخ سفید باید برای خاورمیانه تصمیم بگیرد. فکر می‌کنند از این طریق می‌توانند همه ذخایر دنیای عرب را به یغما ببرند.

وی خطاب به آمریکا اظهار کرد:‌چشم طمع شماها به کجاهاست؟به طلای سیاه زیر زمینی یا حساب‌های صدها میلیاردی برخی از کشورهای عرب منطقه؟ این طمع عقل را از شما ربوده است؟ هر روز سخنی می‌گویید که نه با شان منطقه و نه شان مردم و نه شان قرن جدید سازگار است. به صراحت می‌گویید با پول دیگران می‌مانید. پس شما جیره خوار دیگران هستید. ارتش شما به دنبال منبعی است تا بدزد و ارتزاق کند این برای شما حیثیت شد؟ می گویید پول بدهید در سوریه می‌مانیم و اگر پول ندهید می‌رویم. اگر ما نباشیم شما در یک هفته نیستید چرا نیستند؟ ما حافظ عراقیم . ملت عراق حافظ عراق است. ما آماده‌ایم حافظ عربستان باشیم. ملت عربستان حافظ عربستان است. اتفاقا اگر شما تشریفتان را برای همیشه ببرید امنیت کامل را در منطقه برقرار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما