شناسهٔ خبر: 25196394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد:

لزوم پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیردار در نقاط زلزله زده

کرمانشاه- معاون وزیر بهداشت بر لزوم پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیردار درنقاط زلزله زده تاکید کرد وگفت: اگر جمع آوری نخاله ها، فاضلاب و آب های سطحی به سرعت مدیریت نشود، اپیدمی رخ خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی امروز چهارشنبه در حاشیه افتتاح ۴ پروژه بهداشتی در کرمانشاه و در جمع خبرنگاران گفت:  با برنامه ریزی که از قبل انجام شد قرار بر این بود که طی هفته سلامت ۲ روز در استان کرمانشاه حضور داشته باشیم.

وی افزود: محور این سفر بحث ارزیابی وضعیت همکاران در اجرای برنامه ها جهت کاهش آسیب در مناطق زلزله زده و همچنین پیگیری آخرین وضعیت حوزه سلامت ور مناطق زلزله زده است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما یکسری از کارها باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی با بیان اینکه بحث زلزله قابل پیش بینی نبود، تاکید کرد: اما بیماریها قابل پیش بینی و پیشگیری است، اگر بحث جمع آوری نخاله ها، فاضلاب و آب های سطحی به سرعت مدیریت نشود، اپیدمی رخ خواهد داد.

رئیسی تصریح و خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه تا کنون گزارشی از اپیدمی نداشتیم ولی باید با جدیت کار کنیم تا بتوانیم مشکلات را قبل از فصل گرما حل و فصل کنیم.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: در این ایام در حوزه درمان و بهداشت کارهای بسیاری انجام شده است و ما هم پشتیبانی خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین امروز شاهد توسعه برخی مراکز که عمده آنها مراکز کاهش آسیب های اجتماعی هستند، در حوزه آموزش و پژوهش بودیم.

رئیسی اشاره ای به پروژه های افتتاحی امروز داشت و گفت: امروز آزمایشگاه غرب کشور در کرمانشاه راه اندازی شد که قطعا مجهزترین آزمایشگاههای غرب است.

وی افزود: با توجه به پیشنهاد برای توسعه این مراکز در استان کرمانشاه اعلام آمادگی می کنیم که در آینده نزدیک ۲ تا ۳ مرکز دیگر به این مراکز اضافه کنیم.

این مسئول ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی ایران، یکی از کشورهای پیشرو در حوزه بهداشت و کنترل بیماریهای واگیر است که باید در حوزه بیماریهای غیر واگیر نیز تلاش خود را به کار بگیریم.

وی افزود: مهم ترین برنامه هایی که امسال در دست اقدام داریم، شناسایی فعال بیماریهای سل، مالاریا و ایدز بوده که این کار در سطح کشور در حال توسعه است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت تاکید کرد: ما نباید منتظر باشیم بیماران سراغ ما بیایند بلکه ما باید سراغ بیمار برویم.

نظر شما