شناسهٔ خبر: 25195884 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یاسوج|کتاب "ابر پزشکان ایران" در یاسوج رونمایی شد

R41452/P1486/S6,69/CT11

کتاب "ابر پزشکان ایران" در هفته سلامت ۹۷ با حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، کتاب "ابر پزشکان ایران" با محتوای معرفی پزشکان ایرانی از آغاز تا دوران قاجار نوشته اورنگ ایلامی پزشک متخصص عفونی با حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.

مولف کتاب "ابرپزشکان ایران" با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در طول دوران مهد پزشکی بوده است، گفت: در دوران قرون وسطی که بسیاری از کشورها از برخی بیماری‌ها همچون طاعون می‌سوختد کشور ایران در زمینه علم پزشکی حر ف برای گفتن داشت.

دکتر اورنگ ایلامی با بیان اینکه در دوران سیاه غرب پزشکان ایرانی نقش آفرین بوده و در پرتو دین مبین اسلامی کارهای بزرگی کردند، ادامه داد: کتاب "ابر پزشکان ایرانی" به دو زبان فارسی و انگلیسی چاپ شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تشریح فعالیت‌های انجام شده در هفته سلامت 97 گفت: افتتاح 20 پروژه بهداشتی و درمانی، برگزاری 20 همایس اثر گذار در شهرستان‌ها، برپایی 40 چادر سلامت و 2500 بازدید از مدارس از جمله این اقدامات بوده است.

ابراهیم نعیمی از ویزیت رایگان 3500 بیمار در این هفته خبر داد و افزود: 15 هزار بازدید از چادرهای سلامت، 2600 مشاوره بهداشتی، 12 هزار سنجش خون و 12 هزار سنجش فشار خون در این هفته انجام شده است.

انتهای پیام/م

نظر شما