شناسهٔ خبر: 25195671 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

نرخ پایین بهره وری آسیب جدی اقتصادی است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نرخ پایین بهره وری در کار و هزینه های بالای اداری و خدماتی آسیب جدی در برنامه های اقتصادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در اراک، افزود: مدیریت زمان و توانمندسازی نیروی کار و برنامه کاربردی سه راس مثلث توسعه اقتصادی است که در برنامه های کلان باید اصلاحات لازم در این محورها از سوی تصمیم سازان اعمال شود.
وی ادامه داد: اساس توسعه همه جانبه کشور در هدایتگری اصولی منابع فکری و مالی در برنامه های عمرانی و اقتصادی است که مدیران و مسئولان باید به این مهم توجه ویژه کنند.
امام جمعه اراک بیان کرد: با توجه به اینکه بیکاری مهمترین مشکل جامعه و دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب محسوب می شود همه منابع مالی کشور باید در مسیر افزایش نرخ بهره وری و در راستای ایجاد اشتغال پایدار به کار گرفته شود و در این رهگذر تکیه بر صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع مالی امری ضروری است.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: تصمیم سازان کشور باید سهم هر فرد ایرانی و دستگاه اجرایی را در بالا بردن نرخ بهره وری و افزایش تولید ناخالص ملی به صورت کارشناسی مشخص کرده و هدایتگری موثری در عرصه توانمندی مهارتی و تقویت تعهد در کار داشته باشند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: هیچ کشوری با مصرف گرایی، واردات کالای لوکس و غیر ضروری و نرخ بهره وری پایین به توسعه اقتصادی نرسیده بنابراین دستگاه های مسئول باید نسبت به احیای فرهنگ کار و تلاش و استفاده بهینه از منابع و نیروی انسانی بیش از پیش تلاش کنند.
وی گفت: تعطیلات رسمی کشور خارج از حد متعارف است که این مهم ضمن ایجاد اختلال در بازار اقتصادی و تجارتی ایران در داخل و صحنه بین المللی مصرف بی رویه انرژی را به دنبال دارد که مسئولان باید نسبت به این مسئله مهم نیز چاره اندیشی کنند.
امام جمعه اراک گفت: واحدهای تولیدی زیادی در کشور و به خصوص استان مرکزی وجود دارد که ظرفیت تولید انبوه و صادرات به نقاط مختلف جهان را دارند اما، به دلیل سوء مدیریت ها و برنامه ریزی غلط با کمترین ظرفیت فعالیت می کنند و علاوه بر اینکه هیچ نقشی در افزایش تولید ناخالص ملی ندارند، هزینه های جاری و پرداخت حقوق پرسنل خود را نیز با استفاده از نوسانات نرخ ارز تامین می کنند.
وی افزود: مونتاژ کاری محصولات خارجی چاره رونق اقتصادی نیست و نیاز است که دایره نخبگان، تحقیقات فناور و ایده پردازان در روند تولید صنعتی کشور روز به روز گسترده تر شود و ارتباط موثری بین دانشگاه و صنعت برقرار شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مسئولان و دولتمردان باید از فرصت انقلاب اسلامی به عنوان یادگار امام راحل در راستای خدمتگذاری به اقشار مختلف مردم و همچنین توسعه همه جانبه کشور گام بردارند و با قطع وابستگی به دنیای غرب زمینه توسعه یافتگی را در کشور فراهم کنند.
کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر 2 هفته یکبار روزهای چهارشنبه با حضور آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان برگزار می شود.
3017/6013/

نظر شما