شناسهٔ خبر: 25195641 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

مسئولان انتقال به پیام رسان های داخلی را از خود شروع کنند/ صاحب تلگرام، سر بر فرمان صهیونیست ها و آمریکایی ها است

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: تقویت و غنی سازی شبکه های داخلی، فرهنگ سازی برای مردم، جلوافتادن سران و مسئولین مملکت بر لغو حضور در این شبکه و ... از جمله کارهایی است که باید در راستای تقویت پیام رسان های داخلی انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم بار دیگر به موضوع فضای مجازی اشاره کردند و گفتند: فضای مجازی مانند آن است که بیگانه ای آمده و آهسته وارد منزل ما شده و درب باغ سبزی به ما نشان داده و امروز در خانه ما لانه کرده است و برخی باور کردند که وجود او برای زندگی ما ضروری است؛ حال فهمیدیم این بیگانه، عقائد، اخلاق جوانان، نظام و اقتصاد ما را هدف قرار داده است.

ایشان اظهار داشتند: حال که فهمیدیم که این پیام رسان خارجی چنین مشکلاتی برای ما دارد، دیگر شک و تردید نباید داشته باشیم که گوش او را گرفته و بیرون بیاندازیم.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: بحمدالله این مسئله تقریبا به حالت اجماع رسیده؛ اما برخی هنوز مخالفند و بیان می کنند که نمی توانیم این کار را انجام دهیم؛ چرا نمی توانیم؟ ما می توانیم؛ اما ممکن است امروز به تمام مقصود نرسیده و روزهای آینده به این هدف دست پیدا کنیم.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساختند: تقویت و غنی سازی شبکه های داخلی، فرهنگ سازی برای مردم، جلوافتادن سران و مسئولین مملکت بر لغو حضور در این شبکه و ... از جمله کارهایی است که باید در راستای تقویت پیام رسان های داخلی انجام شود.

این مفسر قرآن کریم تصریح کردند: با خروج از شبکه های پیام رسان خارجی، خطر بزرگی از جامعه برطرف می شود و ما در اغتشاشات اخیر دیدیم که چه فعالیت هایی در این شبکه ها انجام شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند: صاحب تلگرام، شخص یهودی روسی تبار است که سر بر فرمان صهیونیست ها و آمریکایی هاست؛ باید تلاش کنیم که روی پای خود ایستاده و ان شاءالله این مشکل با همت عموم برطرف شود.

ایشان در ابتدای درس با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشتند: حضرت در این حدیث فرمودند: «إذا أتى أحدَكم خادمُه بطعامه قد كفاه علاجه و دخانه فليجلسه معه فإن لم يجلسه معه فليناوله أكلة أو أكلتين/ وقتى خادم شما غذائى مى آورد كه آن را تهيه كرده و دود آن را خورده بايد وى را با خويشتن بنشاند و اگر او را ننشاند يك يا دو لقمه به او بدهد».

این مرجع تقلید ابراز داشتند: یکی از مشکلات در طول تاریخ بشریت اختلاف طبقاتی است که امروز هم وجود دارد؛ امروز در جامعه آمریکا می بینید که سفیدپوستان با سیاه پوستان چه رفتاری داشته و خیلی راحت آنان را می کشند و حقوق نامساوی دارند.

اسلام مخالف با فاصله طبقاتی است

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساختند: اسلام مخالف با فاصله طبقاتی است و حتی اذان گوی نبی مکرم اسلام(ص) بلال حبشی سیاه پوست بوده است؛ رسول اکرم(ص) از محیطی که آن اختلاف طبقاتی و مسئله بردگی و خشونت وجود داشت، چنین اخلاقی را ترویج کرده و عمل می کردند.

معظم له تصریح کردند: امیدواریم ما نیز گرفتار خودبرتربینی نشده و بتوانیم این معنا را در عمل نشان دهیم و اجرا نماییم.

 

 

 

 

نظر شما