شناسهٔ خبر: 25195633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تا پایان شهریور97

1000 اصله نهال پیارم در حاجی آباد هرمزگان کاشته می شود

بندرعباس - ایرنا - شهردار حاجی آباد گفت: کار کاشت یک هزار اصله نهال پیارم از اسفندماه 96 در این شهرستان آغاز شده و تا پایان شهریور ماه امسال ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

علیرضا حسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از اسفند ماه 96 تاکنون 120 اصله درخت نخل در بخش نیزار یکی از منطقه های گردشگری شهر حاجی آباد کاشته شده است.
وی هدف از کاشت درخت پیارم را معرفی خرمای پیارم حاجی آباد به گردشگران و مسافران سایر مناطق کشور، تشویق نخل داران به توسعه و کشت این رقم صادراتی، توجه به اقتصاد مقاومتی و حفظ محیط زیست و هم چنین تاکید بر کاشت درختان مثمر به جای درختان زینتی عنوان کرد.
شهردار حاجی آباد از خرمای پیارم حاجی آباد به عنوان مرغوب ترین و گران ترین خرمای جهان نام برد و افزود: به دلیل وجود هوای گرم و خشک، این شهرستان تنها منطقه کشت خرمای پیارم در کشور محسوب می شود.
استان هرمزگان با محوریت شهرستان حاجی آباد رتبه اول تولید خرمای پیارم را دارد که افزون بر 70 درصد از محصول آن جنبه صادراتی دارد.
این نوع خرما هر سال علاوه بر مصرف داخلی به دیگر کشورها بویژه کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس صادر می شود.
خرمای پیارم حاجی آباد به عنوان بهترین نوع خرمای صادراتی کشور در بازارهای بین المللی به خرمای شکلاتی معروف است.
خرمای پیارم سرشار از مواد قندی، پروتیینی و سایر مواد معدنی و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است که به دلیل تحمل زیاد نخل آن در برابر شوری، در سطح وسیعی از حاجی آباد واقع در شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان کشت می شود.
برداشت محصول خرمای پیارم در حاجی آباد از دهه سوم شهریورماه آغاز و تا نیمه اول آبان ماه پایان می یابد این درحالی است که برداشت ارقام دیگر خرما دراین شهرستان از اوایل مرداد آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.
برداشت خرما در هرمزگان با خرمای آل مهتری از اول خرداد آغاز و با برداشت پیارم در آبان ماه به پایان می رسد.
9887/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

نظر شما