شناسهٔ خبر: 25194853 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

معاون وزیر: نگران بروز اپیدمی در مناطق زلزله‌زده هستیم

معاون بهداشت وزارت بهداشت از بروز اپیدمی در نقاط زلزله زده کرمانشاه طی فصل گرما ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری مهر: معاون بهداشت وزارت بهداشت از بروز اپیدمی در نقاط زلزله زده کرمانشاه طی فصل گرما ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، دکتر علیرضا رئیسی در نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در سفر به استان، با قدردانی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مناطق زلزله زده، گفت: یکی از سند‌های افتخار تاریخی وزارت بهداشت در حادثه تلخ زلزله کرمانشاه اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه انتقال سالم مصدومین، درمان مناسب و همچنین پیگیری جدی وضعیت بیماران یکی از شاخص‌های مهم در این حادثه بود، تصریح کرد: زلزله برای مناطقی که بر روی کمربند زلزله هستند، غیرمترقبه نیست و باید همیشه برای رویارویی با آن آماده بود.

رئیسی درخصوص اقدامات بهداشتی انجام شده برای مردم مناطق زلزله زده گفت: می‌توانیم ادعا کنیم در مناطق زلزله زده حتی یک واکسن که باید تلقیح می‌شد، فراموش نشده و واکسیناسیون تمام مصدومین علیه بیماری کزاز انجام شده است، همچنین تعیین تکلیف مادران باردار کمتر از یک هفته از شاخص‌های خوب خدمات بهداشت در این مناطق بود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در این مدت اپیدمی آنفلوانزا در تمام مناطق کشور بجز مناطق زلزله زده وجود داشته است، تصریح کرد: این دستاورد به دلیل عملکرد خوب و واکسینه کردن ۲۵ هزار نفر علیه این بیماری بود.

وی عنوان کرد: کارنامه بهداشت و درمان خوب و قابل قبول است، اما ما مسئول سلامت مردم بوده و کماکان نگران بروز اپیدمی‌ها در این مناطق هستیم.

رئیسی درخصوص معضلاتی که همچنان سلامتی مردم را در مناطق زلزله زده تهدید می‌کند، یادآور شد: پیش بینی می‌کنیم اگر مشکلات آب‌های روان و راکد، فاضلاب، نخاله‌ها و سایر تهدید کننده‌های سلامت مردم حل نشود، باتوجه به گرمای منطقه اپیدمی بروز می‌کند و این قابل پیش بینی است.

وی گفت: درحال حاضر مهمترین کار تعیین تکلیف مسئولیت سازمان‌ها توسط مدیران ارشد استان است. به طور مثال باید روشن شود چه کسی مسئول جمع آوری نخاله‌ها است و چه کسی باید مشکل سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها را حل کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مشخص نمودن نقاط آسیب پذیر و تمرکز بر روی رفع تهدید‌های آن نواحی از اولویت خاصی برخوردار است.

وی با تاکید براینکه در زمینه نیروی انسانی و امکانات حوزه بهداشت در منطقه هیچ کمبودی نداشته و نداریم، به تامین تمام تعهدات دانشگاه در استان در این زمینه اشاره کرد و گفت: خود مردم هم باید برای حفظ سلامتی خود تلاش کرده و متولیان سلامت را یاری دهند و از بروز اپیدمی بیماری‌های گرمسیری پیشگیری شود.

رئیسی با بیان اینکه کارنامه بهداشت و درمان در مقوله خدمات رسانی به مردم زلزله زده خوب و قابل قبول است، درخصوص بروز اپیدمی‌ها در این مناطق در فصل گرما ابراز نگرانی کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: درحال حاضر، مهمترین کار، تعیین تکلیف مسئولیت سازمان‌ها توسط مدیران ارشد استان است.

نظر شما