شناسهٔ خبر: 25194839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت‌وگو با مهر اعلام شد؛

ورودی آب قم از سرشاخه‌های دز به یک پنجم کاهش یافته است

قم - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم گفت: به دلیل خشکسالی به وجود آمده و کاهش نزولات جوی ورودی آب از سرشاخه‌های دز به قم به یک پنجم کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

احمد حاج حسینی مسگر در گفتگو با مهر، با اشاره به خشکسالی به وجود آمده به تشریح شرایط آبی قم پرداخت و گفت: در فروردین‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ورودی آب از سرشاخه‌های دز به قم به یک پنجم کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه یکی از دلایل به وجود آمده را کاهش نزولات جوی و خشکسالی عنوان کرد و ابراز داشت: شرایط کنونی خشکی بیشتری را به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم همچنین به کاهش ۶۰ درصدی نزولات جوی در این استان اشاره کرد و گفت: با کاهش این مقدار روان آبها هم کاهش دوچندانی داشته است.

وی تأکید کرد: در فروردین‌ماه سال گذشته میزان ورودی آب از سرشاخه‌ها ۱۸ مترمکعب در ثانیه بود که این رقم تا ۲۵ فروردین‌ماه در سال جاری به چهار مترمکعب در ثانیه رسیده است.

حاج حسینی مسگر تأکید کرد چنانچه صرفه جویی جدی گرفته نشود استان قم در ماه‌های پایانی سال با مشکل کم آبی و تنش آبی مواجه می‌شود که بسیار جدی است.

وی تأکید کرد: صرفه جویی در مصارف خانگی و بهداشتی و همچنین مصارف فضای سبز از جمله مواردی است که در شرایط کنونی باید به شدت مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما