شناسهٔ خبر: 25194518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

32جشن گلریزان در سیستان و بلوچستان برگزار می شود

زاهدان - ایرنا - مدیر عامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: امسال 32 جشن گلریزان برای این استان پیش بینی شده که امید است با برپایی آنها زمینه آزادی بیشتر زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود.

صاحب‌خبر -

رحمدل بامری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمک های مالی و معنوی خیران به ویژه در ماه مبارک رمضان پشتوانه ارزشمند این نهاد برای آزادی زندانیان نیازمند است.
وی ادامه داد: سال گذشته با برپایی 24 جشن گلریزان در سیستان و بلوچستان افزون بر 2 میلیارد و 180 میلیون تومان تعهد ایجاد شد که امسال با توجه به افزایش این جشن ها امید است کمک های بیشتری جمع آوری شود.
وی تصریح کرد: هم اینک 77 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های سیستان و بلوچستان در انتظار انفاق هموطنان خیر هستند.
مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان سوانح رانندگی، مهریه، نفقه و حوادث کاری را شایع ترین جرائم زندانیان غیر عمد در این استان ذکر کرد.
وی از علما، ریش سفیدان طوایف و قبایل درخواست کرد با فرهنگ سازی مردم را نسبت به عواقب بیمه نکردن وسائط نقلیه و ترویج ازدواج های آسان بر اساس قوانین اسلامی با تعیین مهریه های معقول آگاه کنند.
وی همچنین از شکات خواست تا با روحیه گذشت برای رضای خداوند متعال و شادی خانواده های افراد زندانی که مرتکب جرائم غیرعمد شدند، گذشت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان می توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد وجوه نقدی خود را علاوه بر واریز به شماره کارت 6104337770113635 بانک ملت به نام ستاد دیه استان، با سامانه پیامکی *780*7777054# نیز پرداخت کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 6 زندان برای نگهداری مجرمان جرائم عمد و غیرعمد در شهرستان های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار است.
7316**3213

نظر شما