شناسهٔ خبر: 25194385 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ادعای نماینده دولت مستعفی یمن در سازمان ملل علیه ایران

نماینده دائم دولت مستعفی یمن در سازمان ملل مدعی شد که اگر ایران دخالت در امور داخلی یمن را متوقف نکند صلح به وجود نمی‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از الیمن العربی، خالد الیمانی،‌ نماینده دائم دولت مستعفی یمن در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت مدعی شد: اگر ایران دخالت در امور داخلی یمن و منطقه را متوقف نکند صلح پایدار به وجود نخواهد آمد. امروز تمام جهان خواستار متوقف کردن سیاست‌های جاه‌طلبانه ایران در منطقه است.

نماینده دائم دولت مستعفی یمن در سازمان ملل در ادامه مدعی شد: عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که موشک‌هایی که سرزمین‌های عربستان را مورد هدف قرار می‌دهند و شبه نظامیان با آنها امارات را تهدید می‌کنند ساخت ایران هستند، برد این موشک‌ها ۶۰۰ کیلومتر است و این موشک‌ها هیچگاه جزو توان موشکی ارتش یمن نبودند.

به گزارش ایسنا، این ادعا در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد.

جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار صلح، ثبات و امنیت در منطقه بوده و تلاش کرده است تا جنگ یمن از طریق گفت‌وگو و راه حل سیاسی پایان یابد.

 

نظر شما