شناسهٔ خبر: 25194258 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

رشد ۷ درصدی تجارت ایران و آمریکا در ۲ ماهه ۲۰۱۸

مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ۲ ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۷.۵ میلیون دلار رسید.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری تسنیم: جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در دو ماهه نخست سال جاری میلادی رشد ۷ درصدی داشته است.

مبادلات تجاری دو کشور که در ماه‌های ژانویه و فوریه سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۲۵.۷ میلیون دلار بوده در مدت مشابه سال جاری میلادی به ۲۷.۵ میلیون دلار افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در دو ماهه ۲۰۱۸ با رشد ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده و به ۲۰.۴ میلیون دلار رسیده است. آمریکا در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۱۲.۲ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما واردات آمریکا از ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه امسال افت ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به ۷.۱ میلیون دلار رسیده است. واردات آمریکا از ایران در دو ماهه سال قبل ۱۳.۵ میلیون دلار گزارش شده بود.

ایران و آمریکا روابط تجاری قابل توجهی ندارند. ایران به لحاظ ارزش صد و سی و چهارمین مقصد صادرات کالا‌های آمریکایی و صد و چهل و سومین تامین کننده کالا‌های مورد نیاز آمریکا در دو ماهه نخست ۲۰۱۸ شناخته شده است.

نظر شما