شناسهٔ خبر: 25193515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

افتتاح مرکز خدمات سلامت دهان و دندان در شهر اهرم+ تصاویر

مرکز خدمات سلامت دهان و دندان علی نگین تاجی با حضور سعید کشمیری در شهر اهرم افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تنگستان نما، سعید کشمیری در حاشیه آیین افتتاح مرکز خدمات سلامت دهان و دندان گفت: مرکز خدمات سلامت دهان و دندان دکتر علی نگین تاجی به مساحت ۱۲۳ متر مربع و با اعتبار ۵ میلیارد ریال از محل اجرای تفاهم نامه استانداری بوشهر با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهر اهرم احداث و تجهیز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: عدالت در دسترسی به خدمات سلامت هدف ماست و تمامی اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان از جمله راه اندازیکلینیک سیار دندانپزشکی و نیز ایجاد مرکز خدمات سلامت دهان و دندان در راستای تحقق این مهم بوده است.

سعید کشمیری افزود: هدف از ساخت این مرکز، پیشگیری از بیماری های دهان و دندان در گروه های سنی کودکان ۶تا۱۴ سال و مادران باردار و شیرده از طریق ارائه آموزش و انجام اقدامات پیشگیرانه جهت شاخص پوسیدگی دندان می باشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی حوزه سلامت، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی فقط ۳۰درصد از اقدامات لازم در این حوزه را پوشش می دهد و برای تحقق هدف “سلامت برای همه و در همه جا”نیاز به همکاری سایر سازمان ها و نهادها و مردم می باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان گفت: سطح خدمات ارائه شده در بخش بهداشت دهان و دندان در شهرستان تنگستان خوب بوده است و امیدواریم با افتتاح این مرکز اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در این زمینه به صورت منسجم تر ادامه یابد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان ،مهندس عادل مقدس نیز افزود: در مرکز خدمات سلامت دهان و دندان خدمات سطح یک و دو دندانپزشکی شامل معاینات دندان، کشیدن دندان، ترمیم کامپوزیت و آمالگام، جرمگیری، فیشور سیلنت، پالپ زنده و آموزش های مربوط به سلامت دهان و دندان برای کودکان زیر۱۴ سال و مادران باردار و شیرده به صورت رایگان و برای سایر افراد با تعرفه دولتی ارائه می شود.

گفتنی است مرکز خدمات سلامت دهان و دندان دکتر علی نگین تاجی با حضور رئیس و معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، فرماندار و بخشدار بخش مرکزی و مدیران نهادهای شهرستان تنگستان افتتاح شد

 

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما