شناسهٔ خبر: 25193486 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پاریس امروز میزبان نشست بین‌المللی مبارزه با تروریسم

نشست بین المللی مبارزه با تروریسم امروز(چهارشنبه) با حضور وزرای ۸۰ کشور جهان به همراه حدود ۵۰۰ کارشناس در پاریس برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، از زمان رخ دادن حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا، انجام حملات تروریستی از سوی شبه‌نظامیان هرچه بیشتر کم هزینه شده به ویژه آنکه در سال‌های اخیر پیروان گروه تروریستی داعش از خودرو و سلاح‌های دستی به عنوان سلاح ارجح خود برای دست زدن به حملات تروریستی استفاده می‌کنند. با این حال مقام‌های فرانسه نگرانی ویژه‌ای درباره غنایم جنگی جمع آوری شده توسط داعش در زمانی که در فاصله ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در بخش‌های بزرگی از عراق و سوریه کنترل داشت، دارد.

هدف از نشست بین المللی پاریس که در محل سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در شهر پاریس برگزار خواهد شد، حمایت از تلاش‌های بین المللی در زمینه مبارزه با تروریسم و تندروی و خشکاندن منابع مالی داعش است که امنیت و ثبات جهان را تهدید می‌کند.

ایده برگزاری این کنفرانس دو روزه در شهر پاریس که پنجشنبه شب با سخنرانی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه خاتمه خواهد یافت بر مبنای به اشتراک گذاشتن دانش کارشناسی و اقدامات عملی خوب که قابل اجرا در سطح بین‌المللی باشد، است.

این نشست به چهار مجموعه تقسیم می‌شود. جرارد کلمب، وزیر کشور فرانسه ریاست مجموعه اول را برعهده داشته و راه‌های ممانعت از حمایت مالی از تروریسم و همکاری برای مبارزه با تروریسم را بررسی می‌کند.

مجموعه دوم به ریاست ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، مبارزه با جنایت سازمان یافته برای خشکاندن منابع مالی داعش را بررسی می‌کند.

مجموعه سوم با ریاست وزیر دادگستری فرانسه که مسائل قانونی مربوط به حمایت مالی تروریسم را بررسی می‌کند و مجموعه چهارم با ریاست وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه اجرای معیارها برای مبارزه با حمایت مالی تروریسم و چالش‌های جدید در زمینه مبارزه با حمایت مالی تروریسم را بررسی می‌کند.

در حالی که گروه تروریستی داعش در عرصه میدانی در سوریه با شکست قریب الوقوع و از دست رفتن آخرین نواحی تحت کنترل شبه‌نظامیانش روبرو است کارشناسان هشدار داده‌اند که ایدئولوژی این گروه ادامه پیدا خواهد کرد.

برخی کارشناسان امور مبارزه با تروریسم نظیر پیتر نیومن، از دانشگاه کینگ کالج لندن اخیرا گفتند که مبارزه با تامین مالی گروه تروریستی از سال ۲۰۰۱ تاکنون بی‌تاثیر بوده است.

او سال گذشته میلادی در گزارشی با عنوان "دنبال پول نروید" گفت: حملات تروریستی کم هزینه بسیار برای گروه‌های تروریستی آسان شده است و این گروه‌ها می‌توانند به آسانی بدون استفاده از نظام بانکداری بین‌المللی به نقل و انتقال پول بپردازند.

نیومن قرار است در ابتدای روز دوم کنفرانس یعنی فردا در آن یک سخنرانی انجام دهند.

انتهای پیام

نظر شما