شناسهٔ خبر: 25192867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

پنج مهارت‌ اولیه راه‌اندازی استارتاپ

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، محسن حسینی: اگر قصد دارید استارتاپی راه‌اندازی کنید اولین چیزی که باید به آن فکر کنید چیست؟ برای راه‌اندازی استارتاپ اگرچه سرمایه و نیروی انسانی و مسائلی از این دست اهمیت فراوانی دارند اما آنچه معمولا کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد میزان مهارت‌هایی است که نیروهای اصلی باید داشته باشند.
 
متخصصان و کارشناسان حوزه استارتاپی بر این باورند که راه‌اندازی یک مدل موفق نیازمند مهارت‌های چندگانه است. این متخصصان در دسته‌بندی مهارت‌های لازم، بر اساس آنچه مدرسه علوم استارتاپ‌ها در بریتانیا اعلام کرده است به پنج عنوان اشاره می‌کنند که در ادامه می‌خوانید.

توسعه مدلی از کسب و کار موثر
پیش از راه‌اندازی کسب و کار لازم است که بنیان‌گذار و توسعه دهنده استراتژی‌های لازم را مورد بررسی قرار دهد. این استراتژی‌ها در واقع چگونگی رسیدن به اهداف تعیین شده را برای افراد تبیین می‌کند. همچنین مهارت چگونگی تبدیل مدل‌های استراتژیک به ایده نیز از لوازم اصلی راه‌اندازی استارتاپ است.

مهارت‌های اولیه توسعه وب
در جهان فناوری، اگر قصد دارید به عنوان بنیان‌گذار قدم به میدان تازه‌ای بگذارید لازم است مهارت‌های مهمی چون توسعه وب را بدانید. در این زمینه لازم نیست که به اندازه متخصص توانایی داشته باشید اما لازم است از الفبای کار سر دربیاورید. آشنایی با اصول اولیه «اچ‌تی‌ام‌ال» و «سی‌اس‌اس» از جمله توانایی‌های مورد نیاز است.

مهارت‌های حسابداری
برای راه‌اندازی استارتاپ همواره نیاز به سرمایه وجود دارد. در همین راستا بنیان‌گذار باید اطلاع حداقلی از مسائل مالی داشته باشد. حسابرسی دستمزدها و پرداختی‌ها، ردیابی فروش، تطبیق پرداخت و خزید و فروش دارایی‌ها برای زمان بلند مدت نیز از جمله مهارت‌های مورد نیاز در حوزه پولی و مالی است. تحلیل صورت‌ حساب‌ها و سر درآوردن از موضوعات مرتبط نیز از موضوعاتی است که در آغاز راه ایجاد استارتاپ نباید از آن غافل شد.

نگاه نقادانه و توانایی حل مشکل
مهارت انتخاب راه درست یکی از موضوعاتی است که مدیر و سرپرست هر مجموعه‌ای باید به آن مسلح باشد. نگاه نقادانه نیز با تردید و شک تفاوت دارد. نگاه نقادانه به فرد کمک می‌کند تا به صورت فوری نسبت به مسائل واکنش نشان نداده و اعتماد کورکورانه نیز نداشته باشد. توانایی تصمیم‌گیری در مواقع بحرانی و حل ابهامات نیز در این بخش قرار می‌گیرد.

مهارت‌های مدیریتی
یکی از مهمترین توانایی‌ها در اداره استارتاپ‌ها تشویق افراد و پرسنل به انجام کار است. مهارت‌های مدیریتی نیز در این راستا قابل تعریف است. برقراری ارتباط با کارکنان، تعامل با بخش‌های مختلف و مسیردهی به مجموعه در جریان راه‌اندازی استارتاپ، نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

منبع:تجارت نیوز

نظر شما