شناسهٔ خبر: 25192759 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

گفت‌وگو با هافبک تیم فوتبال ذوب آهن

بختیار رحمانی: خوب موقعی از پرسپولیس انتقام گرفتیم

هافبک تیم فوتبال ذوب آهن می گوید: بازی با استقلال در آسیا چیز دیگری است. نایب قهرمانی کمترین مزدمان است.

صاحب‌خبر -

بیست و نهمین هفته از مسابقات لیگ برتر فوتبال عصر یکشنبه جذاب‌تر از هفته‌های گذشته برگزار شد و در یکی از این دیدارها تیم فوتبال ذوب آهن در اصفهان با برتری 2 بر یک مقابل پرسپولیس توانست در جایگاه دوم جدول لیگ قرار بگیرد و شانس خود را برای نایب قهرمانی در لیگ هفدهم بیشتر از دو تیم دیگر مدعی این عنوان (استقلال تهران و سایپا) کند. ذوب آهن در نیم فصل دوم عملکرد بسیار خوبی داشت و پس از برد دلچسب این هفته با 33 امتیاز در صدر جدول نیم فصل دوم جای گرفت و حال شاگردان امیر قلعه‌نویی این شانس را دارند در صورت پیروزی مقابل نفت تهران سقوط کرده در بازی آخر به عنوان نایب قهرمانی دست یابند. مسابقه پرهیجان این تیم برای کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر و دیدار حساس سبزپوشان با استقلال تهران در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا موجب شد تا به سراغ بختیار رحمانی، ‌هافبک تأثیرگذار این تیم اصفهانی برویم و گفت‌وگویی با او انجام دهیم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید.

ذوب آهن بازی خوبی مقابل پرسپولیس انجام داد و موفق شد این تیم را شکست دهد و انتقام شکست بازی رفت را بگیرد. بازی با پرسپولیس چطور بود؟
بازی با پرسپولیس کیفیت بالایی داشت. چند بازی است که با مشکلاتی همچون وزش باد و باران روبه‌رو می‌شویم، در نیمه نخست بازی با پرسپولیس هم با چنین جوی مواجه شدیم که این موضوع در کیفیت کار ما تأثیر گذاشت اما در نیمه دوم شرایط جوی مساعد شد و توانستیم پرسپولیس را با تدابیر کادر فنی و تلاش بچه‌ها شکست دهیم. پرسپولیس 2 سال است که قهرمان شده و حقیقتاً این تیم کیفیت بالایی دارد. پیروزی مقابل قهرمان دو دوره لیگ لذتبخش بود و این موضوع نشان می‌دهد که ذوب آهن در حال بازگشت به روزهای خوب خود است. در بازی رفت شکست سختی مقابل پرسپولیس داشتیم و انتقام شکست را خوب موقعی از این تیم گرفتیم.
با برد مقابل این تیم در جایگاه دومی ایستادید و شانس بالایی برای نایب قهرمانی دارید.
پس از صعودمان در لیگ قهرمانان آسیا روحیه بسیار خوبی داشتیم و با این روحیه بالا به مصاف پرسپولیس رفتیم، همه دوست داشتیم جایگاه دومی را از سایپا پس بگیریم و پیش از برگزاری دیدار با پرسپولیس با همین هدف وارد زمین شدیم. کمترین لیاقت ما نایب قهرمانی است و ان‌شاءالله با پیروزی مقابل نفت تهران در بازی آخر با این جایگاه لیگ را به پایان خواهیم رساند.
عملکرد ذوب آهن در نیم فصل دوم فوق‌العاده بود، چه عواملی باعث شد تا این تیم در نیم فصل دوم موفق باشد؟
عوامل زیادی دخیل است. قلعه‌نویی از اول فصل هدایت تیم را برعهده گرفت و برای تثبیت جایگاه ذوب آهن به زمان نیاز داشت که این موضوع باعث شد تا ذوب آهن نیم فصل اول را از دست بدهد اما تیم ما در نیم فصل دوم فوق‌العاده ظاهر شد و در 14 بازی نیم فصل دوم تنها در یک هفته در جایگاه دوم ایستاد و 13 هفته با اقتدار در صدر بودیم؛ نایب قهرمانی در لیگ کمترین مزدمان است که به آن خواهیم رسید. واقعاً جو خوبی در تیم‌مان وجود دارد و یکی از اصلی‌ترین دلایل پیشرفت ذوب آهن همین جو دوستانه است. به جز تیم ما استقلال تهران هم چنین شرایطی داشت و در نیم فصل دوم خیلی خوب ظاهر شد، تنور لیگ در روزهای آخر داغ‌تر شد و ای کاش کار قهرمان به روز آخر کشیده می‌شد.
در لیگ قهرمانان آسیا هم ذوب آهن از گروه خود صعود کرد اما بازی سختی مقابل استقلال تهران در مرحله یک‌هشتم نهایی در پیش دارید، در مورد این بازی برایمان بگو.
ذوب آهن در گروه سختی قرار گرفت اما با صعود نشان دادیم که یکی از نمایندگان شایسته فوتبال ایران هستیم. ذوب آهن در مرحله گروهی با تیم‌های الدحیل قطر، لکوموتیو و الوحده امارات هم گروه بود و الحق تیم‌های خوبی در گروه‌مان حضور داشتند. مثلاً الدحیل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و با امتیاز کامل از گروه صعود کرد، این تیم مقابل تیم‌های قدرتمندی همچون السد و الریان در لیگ ستارگان قطر با نتایج پرگل به پیروزی رسید اما خدا را شکر توانستیم با تساوی در بازی آخر مقابل لکوموتیو به مرحله بعد صعود کنیم و جشن بگیریم. از رویارویی با استقلال هم خوشحال هستم، هم ناراحت. خوشحال از این جهت که مجدداً می‌توانم هواداران این تیم را ببینم اما ناراحتی من به این خاطر است که تنها یک تیم به مرحله بعد صعود می‌کند و یکی از نمایندگان شایسته ایران در این مرحله حذف خواهد شد.
قطعاً بازی مقابل استقلال یکی از سخت‌ترین بازی‌ها برای تو و تیمت خواهد بود، چرا که هم استقلال تیم خوبی است و می‌تواند برای ذوب آهـــــــن دردسرساز باشد  و هم باید تو مقابل تیم سابقت بازی کنی.
در این سال‌ها همیشه هواداران استقلال به من لطف داشتند. من پس از جدایی از استقلال مقابل این تیم بازی کردم اما بازی دو هفته دیگرمان مقابل استقلال چیز دیگری خواهد بود. من بازیکن فعلی ذوب آهن هستم و قطعاً تلاشم بر این است که با ذوب آهن در دور بعد حضور یابم. بازی اول‌مان در اصفهان است و باید از این فرصت بخوبی بهره ببریم و استقلال را شکست دهیم اما از بازی دوم در آزادی حس خوبی خواهم داشت. علاوه بر این، قلعه‌نویی مربی باسابقه‌ای است و می‌تواند استقلال را به دردسر بیندازد.
فصل بعد در ذوب می‌مانی؟
قطعاً اگر شرایط مهیا باشد، در اصفهان خواهم ماند. شرایط ذوب آهن خوب است و یک مربی خوب همچون امیر قلعه‌نویی دارد که قطعاً با این روند ذوب آهن می‌تواند فصل بعد یکی از مدعیان قهرمانی باشد.
حرف آخر؟
باید از هواداران ذوب آهن تشکر کنم که حامی تیم بودند. البته ما همانند تیم‌های استقلال و پرسپولیس هواداران زیادی نداریم و این کارمان را سخت‌تر می‌کند. در بازی با پرسپولیس مسئولان ذوب آهن 90 درصد از سکوهای ورزشگاه فولادشهر را در اختیار پرسپولیسی‌ها قرار دادند و پذیرای هواداران تیم حریف بودند.

نظر شما