شناسهٔ خبر: 25192703 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

شناسایی 59 نفر از جان‌باختگان سانحه هوایی تهران- یاسوج

مدیرکل دادگستری استان اصفهان گفت: تاکنون پیکر 59 نفر از جان‌باختگان سانحه هوایی تهران- یاسوج شناسایی شده و شکایت اولیای دم این افراد توسط بازپرس پرونده رسیدگی می‌شود.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:

با اشاره به بررسی پرونده سقوط هواپیمای تهران- یاسوج اظهار داشت: به دلیل اینکه سقوط هواپیما در استان اصفهان اتفاق افتاده است، پرونده در دادسرای سمیرم تشکیل شد و از همان ابتدا یک نفر از بازپرس‌های با سابقه و با تجربه از مرکز استان برای همکاری با دادستان ماموریت پیدا کرد و بلافاصله از همان ابتدای سقوط هواپیما به همراه معاون قضایی در محل حضور پیدا کرد.
 
وی افزود: با پیگیری و موافقت ریاست قوه قضاییه و دیوان عالی کشور پرونده از سمیرم به اصفهان احاله شد و در حال حاضر پرونده در اصفهان است و بازپرس پرونده تا زمان رسیدن به نتیجه این پرونده را با جدیت و سرعت دنبال می‌کند.
 
مدیرکل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: این بازپرس هیچ ماموریتی در این مدت به او محول نخواهد شد و تنها به این پرونده رسیدگی می‌کند. او به همراه هیاتی که به فرانسه رفتند شاهد باز کردن جعبه سیاه هواپیما بود و از تمام این مراحل نیز اسناد و مدارک وجود دارد.
 
وی ادامه داد: تاکنون پیکر 59 نفر از جان‌باختگان سانحه هوایی پرواز تهران- یاسوج شناسایی شده است. دو سوم از اولیا دم شکایت کرده‌اند که توسط بازپرس در حال پیگیری است و پرونده در حال حاضر مراحل کارشناسی خود را طی می‌کند.
 
خسروی وفا گفت: در اینگونه موارد گروه‌های 11 گانه بررسی سانحه هوایی که زیر نظر مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی است، تشکیل می‌شود و باید نظر کارشناسی بدهند. هر کدام از گروه‌ها که شامل امداد و نجات، شواهد عینی، فنی، عملیات و غیره است نظر خود را ارائه می‌دهند.
 
وی افزود: بازپرس دنبال این نظرات کارشناسی است و وقتی این گروه‌ها نظرات خود را اعلام کردند پرونده در دادگستری اصفهان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
 
مدیرکل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: تا زمانی که نظر کارشناسی نیاید نمی‌توان نظر قطعی داد و نمی‌توان گفت که مقصر چه کسی است.

نظر شما