شناسهٔ خبر: 25192491 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم| دشمن درصدد از بین بردن اعتقادات جوانان است

R7854/P1494/S6,62/CT11

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه دشمن درصدد از بین بردن اعتقادات جوانان ما است، گفت: جوانان با شعرهایی که از شعرا در کودکی آموخته‌اند به اهل‌بیت (ع) عشق می‌ورزند اگرچه شاید گناهی مرتکب شوند اما بازهم به اهل‌بیت (ع) عشق می‌ورزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در محفل شعر کریمه که در سالن جلسات کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) با حضور آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س)، حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم و حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، شأن و جایگاه قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: شعرا باید شأن قرآن کریم را شناخته و آن را حفظ کنند.

وی با اشاره به دیدار سال گذشته با آیت‌الله جوادی آملی پیرامون عظمت قرآن کریم، افزود: آیت‌الله جوادی آملی فرمودند، قرآن و عترت در مقام سقوط مانند هم دیگر هستند اما در مقام اثبات اگر قرآن نباشد ولایت اهل‌بیت (ع) زیر سؤال می‌رود چراکه ثابت شدن امامت و ولایت با قرآن صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه دشمن درصدد از بین بردن اعتقادات جوانان ما است، عنوان کرد: جوانان با شعرهایی که از شعرا در کودکی آموخته‌اند به اهل‌بیت (ع) عشق می‌ورزند اگرچه شاید گناهی مرتکب شوند اما درهرصورت بازهم به اهل‌بیت (ع) عشق می‌ورزند.

وی با اشاره به اینکه شعرا می‌توانند جوانان را با قرآن کریم انس بدهند، تصریح کرد: اگر جوانان و نوجوانان با قرآن انس پیدا کنند، قرآن حفظ خواهد شد، همچنین با توجه به اینکه قرآن کریم قانون زندگی انسان‌ها است قطعاً در صورت تبیین مؤلفه‌های آن افراد از انس با آن لذت خواهند برد.

محمدی با بیان اینکه نتوانسته‌ایم قرآن کریم را به‌صورت جامع تبیین کنیم، خاطرنشان کرد: تبیین ولایت و امامت، عدالت، دشمن‌شناسی و تکیه نکردن به دشمن آموزه‌های قرآنی است اما امروزه یکی از مشکلات دولت‌مردان ما عدم توجه به این آموزه‌ها است.

انتهای پیام/ ع

نظر شما