شناسهٔ خبر: 25191936 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

سناتورهای آمریکایی خواهان ارائه اطلاعات مالی ثروتمندان روس شد

«جین شاهین» و «شلدون وایتهاوس» دو تن از سناتورهای دمکرات آمریکایی در نامه ای به بانک و موسسه های مالی بزرگ جهان، آن ها را برای ارائه اطلاعات مربوط به ثرومندان روس تحریم شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا تحت فشار گذاشتند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /سناتورهای آمریکایی در نامه ای به بانک ها و موسسه های مالی بزرگ آمریکا و اروپا، خواستار ارائه اطلاعات مالی مربوط به ثروتمندان روس تحریم شده توسط واشنگتن شدند.

این دو سناتور در این نامه که به سه بانک بزرگ آمریکایی و همچنین پنج بانک و موسسه مالی اروپایی ارسال شده، خواسته اند که ارتباطات مالی این افراد با دیگران را تحت نظر داشته باشند.
کنگره آمریکا سال گذشته به عنوان بخشی از قانون تحریم روسیه، دولت دونالد ترامپ را موظف به تهیه فهرستی از ثروتمندان روس که با دولت کرملین ارتباط نزدیک داشته باشند، کرد.
به دنبال تهیه این فهرست از سوی وزارت خزانه داری آمریکا که به «فهرست کرملین» مشهور شد، ماه گذشته این وزارتخانه برخی از افراد موجود در این فهرست را در ارتباط با دخالت ادعایی روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا تحریم کرد.
تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه شامل 24 تن از مقام های دولتی و بازرگانی از جمله وزیر کشور، دبیر شورای امنیت و فرمانده گارد ملی این کشور و 14 نهاد روسی بود.  / ایرنا

نظر شما