شناسهٔ خبر: 25190905 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ماجرای تحریم نمایشگاه کتاب توسط دو انتشاراتی چیست؟

بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران معتقد است، تحریم نمایشگاه کتاب توسط برخی از ناشران جدی نیست.

صاحب‌خبر -

تحریم نمایشگاه کتاب جدی نیست/مخالفت بیش از ۹۰ درصد ناشران با شعار نمایشگاه کتاب امسالسید عباس حسینی نیک، بازرس قانونی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن مردود دانستن بحث تحریم نمایشگاه کتاب تهران توسط برخی از ناشران، اظهار کرد: انتشارات قطره اعلام نکرده است که می‌خواهد نمایشگاه کتاب را تحریم کند و گفته، به خاطر حمایت از کتابفروشان در این نمایشگاه شرکت نمی‌کند. به این انتشارات پیشنهاد شده که کتاب‌های خود را در نمایشگاه نفروشد و فقط به نمایش بگذارد.

وی افزود: در خصوص انتشارات تیمورزاده نیز اختلافی بین این انتشارات و انجمن ناشران دانشگاهی (مجری بخش ناشران دانشگاهی نمایشگاه) در خصوص نحوه مشارکت با انجمن فرهنگی ناشران کتب پزشکی و همچنین متراژ غرفه پیش آمده، که امیدوارم به زودی رفع گردد و به نظرم تحریم چندان جدی نباشد.

بازرس قانونی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران خاطرنشان کرد: شعار نمایشگاه (نه به کتاب نخواندن) را در گروه تحلیل وضعیت نشر (با هزار عضو) نقد کردیم و تقریبا ۹۰ درصد از ناشران و اصحاب فرهنگ با انتخاب چنین شعاری برای نمایشگاه کتاب مخالف بودند و به نظرشان می‌رسد که این شعار، شعار مناسبی برای تشویق مردم به کتابخوانی نیست ولی ظاهراً نظر ناشران برای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خیلی دارای اهمیت نیست.

انتهای پیام/

اظهار نظر بازرس قانونی اتحادیه ناشران تهران درباره شعار نمایشگاه کتاب

 

نظر شما