شناسهٔ خبر: 25190824 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سید حسن نصرالله: جنایت اخیر سعودی‌ها در مراسم عروسی در یمن را محکوم می‌کنیم

دبیرکل حزب الله لبنان در همایشی انتخاباتی در شرق لبنان سخنرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود، حمله هوایی ائتلاف سعودی را به مراسم عروسی در استان حجه یمن محکوم کرد.

سیدحسن نصرالله که در همایش انتخاباتی حوزه انتخابیه جبیل کسروان سخنرانی می‌کرد، گفت: ما به خاطر فجایعی که طی این دو روز در افغانستان و یمن رخ داد اندوهگین هستیم و این فجایع را محکوم می‌کنیم. کشتار وحشتناکی که در افغانستان رخ داد و منجر به شهادت ده‌ها تن و زخمی شدن صد‌ها تن دیگر شد ما را ناراحت کرد و ما به شدت این جنایت را محکوم می‌کنیم. داعش مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفت. تروریست‌های داعش کسانی را هدف قرار دادند که به مراکز ثبت نام انتخاباتی مراجعه کرده بودند. ما وقتی این مصیبت را که بر مردم افغانستان وارد شد، مشاهده می‌کنیم متوجه نعمتی می‌شویم که مردم لبنان از آن برخوردار هستند. تصویر کنید اگر دست داعش در لبنان همچنان باز بود و داعش یا دیگر گروه‌های تروریستی مانند داعش در کشور حضور داشتند هیچکس توان برگزاری انتخابات یا همایش انتخاباتی را نداشت و آن‌هایی هم که روز ششم ماه مه می‌خواستند پای صندوق‌های رأی حاضر شوند باید کفن پوش به محل رای گیری مراجعه می‌کردند، زیرا این فکر تکفیری سیاه، دشمن هرگونه بها دادن به اراده ملت، انتخاب ملت و مشارکت واقعی ملت در ساختن سرنوشت خود است.

او افزود: همچنین باید اعلام کنیم ما از جنایتی که شب گذشته در یمن رخ داد اندوهگین هستیم و آن را محکوم می‌کنیم. در این جنایت جنگنده‌های متجاوزان یک مراسم عروسی را هدف قرار دادند که منجر به شهادت ده‌ها تن و زخمی شدن صد‌ها تن دیگر شد که بسیاری از قربانیان از زنان و کودکان بودند. این تجاوزگران مستمر علیه یمن، با لبخند و شادی و حتی با عروسی‌ها در یمن نیز سرجنگ دارند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: همچنین بر خود می‌دانم که ترور دانشمند و شخصیت دانشگاهی فلسطینی شهید فاضل بطش به دست رژیم صهیونیستی را محکوم کنم. ترور این دانشمند فلسطینی در مالزی نشان دهنده طرح همیشگی اسرائیل است، اسرائیل هیچگاه نمی‌تواند یک اندیشمند عرب را تحمل کند. آن‌ها نمی‌توانند اندیشمندی را که دارای دانش، مهارت و تجربه است تحمل کنند. آن‌ها نمی‌توانند در این جهان دانشمندی را تحمل کنند که روزی به این بیندیشد که بخشی از امت خود و مسائل امتش باشد. از این رو آن‌ها دانشمندان هسته‌ای و اندیشمندان دانشگاهی را تعقیب می‌کنند. آن‌ها دانشمندان را در ایران، تونس و مالزی ترور کرده اند. حتی برخی از دانشمندان لبنانی نیز طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته در شرایط مبهم و پیچیده‌ای جان باخته اند.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: حزب الله و جنبش امل پس از تجارب بسیار به این نتیجه رسیده اند که کار لبنان تنها با شراکت حقیقی سامان می‌گیرد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: برای رساندن کشور به یک شراکت حقیقی آنچه مهم است عملکرد ماست و نه سخنان ما. تلاش برای دستیابی به شراکت حقیقی باید در پرتو عملکرد افراد و گروه‌ها بررسی شود.

انتهای پیام/

سخنرانی دبیر کل حزب الله لبنان درباره انتخابات این کشور

نظر شما