شناسهٔ خبر: 25190754 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بهمن محمدرضایی در خبرگزاری برنا:

دیپلماسی سلطانی‌فر زمینه را برای پیشرفت ورزش کشور فراهم کرده است/ برنامه ویژه‌ای برای همگانی کردن اسکیت در کشور داریم/ ارتقای رنکینگ فدراسیون در سال 96 چشم‌گیر بود

رییس فدراسیون اسکیت گفت: با رعایت استانداردهای لازم می‌توان از تولیدات داخلی بهره گرفت و به عنوان یک تکلیف فرمایشات مقام معظم رهبری را انجام دهیم که این تولید کنندگان بتوانند ادامه حیات بدهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بهمن محمدرضایی رییس فدراسیون اسکیت با حضور در خبرگزاری برنا درخصوص اقدامات انجام شده در سال گذشته برای فدراسیون و برنامه‌های سال جدید صحبت کرد.

محمدرضایی در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: در سال 96 سال طلایی را پشت سر گذاشتیم. خوشبختانه توانستیم در خیلی از زمینه‌ها از جمله بخش قهرمانی، همگانی و زیرساخت‌ها فعالیت‌های چشم‌گیری داشته باشیم. از جمله می‌توان اشاره کرد به کسب سه مدال طلا، نقره و برنز توسط ورزشکاران اسکیت که در چین به دست آمد و این افتخار باعث شد که رنکینگ فدراسیون اسکیت ما از رتبه 47 به رتبه 15 ارتقا پیدا کند و در بین کشورهای مدال‌آور قرار بگیریم. همچنین توانستیم در بخش اداری و اتوماسیون تحول خوبی ایجاد کنیم و سامانه ثبت‌نام و سامانه 3064 را در فدراسیون راه‌اندازی بکنیم. در بخش استان‌ها نیز از 24 هیات استانی بازدید کردیم و مجامع انتخاباتی بعضی از استان‌ها برگزار شد. همچنین توانستیم در رشته‌های اسکیت سرعت، اسکیت هاکی، فری استایل و رول مسابقات لیگ را برگزار کنیم و مسابقات قهرمانی کشور را بعد از مدتها تعطیلی دوباره راه‌اندازی کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر همگانی کردن اسکیت و یکی از واجباتی که بر دوش همه فدراسیون‌ها قرار داده شده درخصوص همگانی شدن همه رشته‌ها یک کارگروه را در فدراسیون برای ارائه راهکار مناسب تشکیل دادیم. تصمیم گرفتیم که یک روز خاص را هر ساله در نظر بگیریم که همایش اسکیت همگانی را برگزار کنیم. امسال در روز 31 فروردین که مصادف بود با روز پاسدار را برای این کار انتخاب کردیم.

رییس فدراسیون اسکیت همچنین درباره اقدامات انجام گرفته درخصوص استعدادیابی فدراسیون خاطرنشان ساخت: بنده قبل از اینکه به عنوان خدمتگزار در فدراسیون اسکیت مشغول به کار شوم به عنوان معاون مدیرکل دفتر استعدادیابی در وزارت ورزش و جوانان مشغول به فعالیت بودم و با توجه به تجربه‌ای که در این خصوص داشتم سعی کردم در فدراسیون اسکیت نیز این تجربه را به کار بگیرم. در حال حاضر بحث استعدادیابی به صورت علمی در دستور کار فدراسیون قرار گرفته و برای اولین بار ما یک دوره مربیگری استعدادیابی را به صورت تخصصی برای مربیان اسکیت برگزار شد. حدود چهارده مربی درجه دو و درجه یک را برای این موضوع آموزش دادیم که بتوانیم به صورت علمی کار را پیش ببریم. استعدادیابی در ورزش اسکیت می‌تواند جایگاه اسکیت را در آسیا و جهان تثبیت کند.

وی در پاسخ به این سوال که ایجاد دیپلماسی چقدر در پیشرفت ورزش اهمیت دارد اظهار داشت: دیپلماسی ورزشی جایگاه ویژه‌ای برای پیشبرد اهداف ورزش کشور دارد و از دکتر سلطانی‌فر تشکر می‌کنم با توجهی که به این موضوع در چند وقت اخیر داشتند زمینه مناسب برای رشد فدراسیون‌ها را فراهم کرده‌اند. ما در بخش‌های مختلف ورزش اسکیت ارتباط خوبی را با فدراسیون جهانی و آسیایی برقرار کرده‌ایم و سعی خواهیم کرد که کرسی‌هایی را برای اسکیت کشور به دست آوریم. حضور ما در مجامع بین‌المللی باعث خواهد شد بتوانیم از حق ورزشکاران دفاع کنیم.

محمدرضایی گفت: با توجه به اینکه اسکیت از هشته رشته متنوع تشکیل شده اگر بخواهیم به صورت عمومی صحبت کنیم جایگاه مطلوبی هم در سطح آسیا و هم در سطح جهان پیدا کرده‌ایم. در حال حاضر جزو پنج تیم برتر آسیا محسوب می‌شویم و در سطح جهان نیز باید تلاش بیشتری انجام دهیم که جایگاه اصلی خود را به دست آوریم. خوشبختانه ستاد عالی بازی‌های آسیایی جاکارتا دوتا از رشته‌های تحت پوشش ما را به عنوان رشته‌های اصلی به این دوره از رقابت‌ها اعزام خواهد کرد. یکی از رشته‌های اعزامی ما اسکیت سرعت است که در بخش نیمه استقامت جاده حضور خواهیم داشت که هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان نماینده خواهیم داشت. همچنین در بخش اسکیت بُرد نیز دو سهمیه آقا و دو سهمیه بانوان را خواهیم داشت.

بهمن+محمد+رضایی+_+رییس+فدراسیون+اسکیت+_+

وی درخصوص برنامه‌های فدراسیون برای حمایت از تولیدات داخلی نیز خاطرنشان کرد: ما بعد از اعلام شعار سال 97 مبنی بر حمایت از کالا و تولید داخلی این سیاست‌گذاری را تکلیفی بر خود دانستیم و ستادی در فدراسیون تشکیل شد مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و تولید کننده‌های تجهیزات اسکیت را شناسایی کردیم. خوشبختانه چند کارگاه در این زمینه فعالیت دارند و برخی از آنها از لحاظ کیفی در سطح خوبی قرار دارند. با رعایت استانداردهای لازم می‌توان از تولیدات داخلی بهره گرفت و به عنوان یک تکلیف فرمایشات مقام معظم رهبری را انجام دهیم که این تولید کنندگان بتوانند ادامه حیات بدهند.

وی در پایان گفت: تشکر می‌کنم از زحمات خبرگزاری برنا که باعث می‌شود تلاش‌های ما در فدراسیون اسکیت دیده شود. فدراسیون ما یک فدراسیون خانوادگی و پرطرفدار است و جامعه هدف قابل توجهی را شامل می‌شود و امیدوارم که با انعکاس خبرها و تلاش‌های ما به زودی موفقیت‌های اسکیت دوچندان شود. همچنین از دکتر سلطانی‌فر و دکتر داورزنی به خاطر حمایت همه جانبه‌شان از فدراسیون اسکیت تشکر ویژه می‌کنم.

نظر شما