شناسهٔ خبر: 25188861 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئيس رسانه ملی بر لزوم تبیین اندیشه شهید مطهری برای نسل جوان تاكيد كرد

دكتر علی عسكری در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد شهید مطهری، بر لزوم پژوهش‌های عمیق درباره تفکر اين شهيد و ارائه الگویی از اندیشه‌های او برای نسل جوان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

رئيس رسانه ملی بر لزوم تبیین اندیشه شهید مطهری برای نسل جوان تاكيد كردبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس سازمان صداوسیما در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد شهید مطهری، بر لزوم پژوهش‌های عمیق درباره تفکر شهید مطهری و ارائه الگویی از اندیشه‌های او برای نسل جوان تأکید کرد.

وی در این نشست، با بیان اینکه صداوسیما هدایت فکری جامعه را برعهده دارد؛ گفت: رسانه ملی می‌کوشد از دیدگاه اندیشمندان بزرگ برای انجام رسالت خطیر خود بهره ببرد و افکار عمومی را بیش از پیش در این زمینه هدایت کند.

وی دیدگاه‌های شهید مطهری را در سطوح مختلف علوم انسانی، فلسفی، دینی، سیاسی، معرفتی و ... عمیق و متنوع دانست و افزود: این دیدگاه‌های عمیق و معرفتی موجب ایجاد سامانه وسیع و منظم دانشی برای مردم شده است که با گذشت زمان نیز آثارش کمرنگ نمی‌شود.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به تلاش دشمنان برای تخریب اندیشه جوانان کشور و تهاجم گسترده به عرصه فرهنگ کشور گفت: تبیین اندیشه شهید مطهری و ارائه الگویی از این شخصیت بزرگ برای نسل جوانی که در معرض تهدیدات مختلف فکری و فرهنگی قرار دارد ، می‌تواند از بسیاری از تهاجمات فرهنگی پیشگیری کند.

دکتر علی عسکری با اشاره به ابعاد مختلف اندیشه شهید مطهری و اهمیت تبیین آن‌ها برای نسل جوان گفت: باید گونه جدید و جذابی برای تبیین این اندیشه‌ها برگزید که مخاطب را جذب کند و از آن جمله قالب مسابقه هم در این زمینه اثر بخش است.

رئیس رسانه‌ملی از اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری خواست تا فراز‌هایی از بیانات شهید مطهری را با دسته‌بندی‌های موضوعی تهیه کنند که برای ارائه آن‌ها در قالب‌ برنامه‌ رادیویی و تلویزیونی تلاش شود.

وی تأکید کرد: این بسته‌ها باید به صورت موجز و با ضرب آهنگی متناسب با سلیقه مخاطب، اندیشه‌های شهیدمطهری را بیان کند.

رئیس سازمان صدا و سیما از این ستاد خواست تا پژوهشی کامل از سیر تفکرات استاد شهید به صداوسیما ارائه دهند تا مستندی فاخر از اندیشه ایشان با جذابیت‌های لازم ساخته شود و این مستند دستمایه‌ای برای ارائه کار‌های نمایشی از زندگی استاد شهید و سیر تطور اندیشه ایشان باشد.

دکتر علی عسکری همچنین از لزوم تعامل این ستاد با برنامه سازان سازمان صداوسیما سخن گفت و تأکید کرد: باید در زمینه تفکرات استاد شهید مطهری کار تألیفی کرد و بیش از پیش به نسل جوان آگاهی بخشید.

وی افزود: رادیو کتاب که امروز افتتاح شد، نیز می‌تواند از کتاب‌های ایشان بهره ببرد و ستاد بزرگداشت این شهید باید منابع و پژوهش‌های لازم را در این زمینه در اختیار معاونت صدا قرار دهد.

رئیس رسانه ملی افزود: علاوه بر پخش برترین فراز‌ها از بیانات شهید مطهری که به صورت صوتی از ایشان باقی است، تبدیل کتب استاد شهید به کتاب گویا و پخش آن از شبکه‌های رادیویی برای استفاده مخاطب امروز در دستور کار رسانه ملی است.

علی مطهری نیز از برگزاری همایش حکمت مطهر در سال گذشته در دانشگاه صدا و سیما و از سرگیری برگزاری این همایش، پس از دوره‌ای توقف، قدردانی کرد. وی این نشست رانقطه آغاز تبلیغات ستاد بزرگداشت دانست و برنامه‌های این ستاد را برای این مناسبت تشریح کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس از تقارن سالروز شهادت ایشان با میلاد امام زمان عج یاد کرد و با اشاره به اینکه شهید مطهری نه یک اندیشمند که یک اندیشه و راه است، گفت: همانطور که امام و رهبری معزز انقلاب به شخصیت شهید مطهری نگریسته‌اند باید برای تداوم راه شهید مطهری و مکتب او کار کرد.

گفتنی است؛ ستاد بزرگداشت سالگرد شهید مطهری متشکل از ۲۸ دستگاه است که نمایندگانی منتخب از این ستاد در این نشست حضور داشتند و از اقدامات به انجام رسیده برای بزرگداشت امسال سخن گفتند.

انتهای پيام/

جلسه رئيس رسانه ملی با اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد شهید مطهری برگزار شد

 

نظر شما