شناسهٔ خبر: 25187564 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حضور ايران در کنوانسيون بين المللي کار دريايي در ژنو

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از ژنو؛ سومین نشست کمیته ویژه سه جانبه اصلاح کنوانسیون بین المللی کار دریایی با هدف حمایت از حقوق دریانوردان اسیر در چنگال دزدان دریایی در مقر سازمان بین المللی کار (ای. ال. او) در ژنو آغاز بکار کرد.
 مهمترین دستور کار این نشست اصلاح بخش‌های مربوط به کنوانسیون برای حفظ حقوق دریانوردانی گروگان در دست دزدان دریایی است.
این نشست از روز دوشنبه با شرکت بیش از ۵۰ کشور عضو این سازمان از جمله جمهوری اسلامی ایران و با حضور نمایندگان دولت‌ها؛ نمایندگان اتحادیه کارگران دریایی و اتحادیه مالکان کشتی‌ها در مقر این سازمان در ژنو اغاز بکار کرده است.
علی اکبر مرزبان مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین المللی در گفت: وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی صداوسیما گفت: حضور ایران در این کنوانسیون از سه جهت اهمیت دارد، نخست این که ما در منطقه‌ای قرار داریم که در معرض دزدی دریایی و حملات مسلحانه علیه کشتی‌ها در سومالی و خلیج عدن است و یکی از مسیر‌های دریایی حیاتی بشمار می‌رود و کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران نیز از این مسیر بسیار تردد دارد.
وی گفت:: دوم انکه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در این محدوده برای حفظ صیانت امنیت دریانوردی منطقه و به ویژه حمایت از ناوگان کشتیرانی تجاری کشورمان حضور قدرتمندانه دارد.
به گفته مرزبان سومین عامل مهم حضور ایران در این کنوانسیون اشتغال دریانوردان ایرانی بر روی کشتی‌های منطقه است و بنابراین نیاز به حمایت بین المللی و ملی دارند و چنانچه با حادثه‌ای و یا گروگان گیری دزدان دریایی روبرو شوند؛ جمهوری اسلامی ایران باید بتواند از طریق این کنوانسیون از حقوق دریانوردان کشورمان بویژه در بحث استمرار پرداخت مزد دریانوردان در ایام اسارت حمایت کند.

نظر شما