شناسهٔ خبر: 25186218 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

ارائه مضامین اخلاقی و آموزه های قرآنی با زبان و گویش جدید در قالب شعر

حوزه/شاعر جوان کشور با اشاره به ظرفیت‌های فراوان ادبیات فارسی در موضوع معارف قرآنی گفت: می طلبد مضامین اخلاقی با زبان و گویش جدید در قالب شعر عرضه شود و شاعران با پرداخت به آن، از دریای بیکران معارف قرآنی بهره بگیرند.

صاحب‌خبر -

نفیسه سادات موسوی بانوی شاعره کشورمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ در تعریف شعر قرآنی اظهارداشت: شعر قرآنی شعری است که، به نحوی در آن به ارزش‌های قرآنی توجه شود و مردم را در این عرصه مخاطب قرار دهد.

وی با بیان اینکه به آینده شعر قرآنی در فضای ادبیات فارسی خوشبین است، افزود: به نظر من شعر قرآنی آینده روشنی خواهد داشت، چون در عصر معاصر جوانان زیادی به این سمت و سو کشیده می‌شوند.

این بانوی شاعر با تاکید بر اینکه شعر، هنری با ارزش است و با این زبان می‌توان بسیاری از مفاهیم و ارزشها را انتقال داد، کفت: شعر از گذشته بوده و هر چه پیش رفته ایم در آن اخلاق نمود بیشتری داشته است، و اگر توجه کنیم، همواره حکایت‌ها و روایت‌ها برگرفته از ارزش‌های دینی در ادبیات ما وجود داشته و مفاهیم قرآنی نیز در این حوزه دارای جایگاه مهمی بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد ادبیات فارسی در موضوع معارف قرآنی ابراز کرد: می طلبد مضامین اخلاقی با زبان و گویش جدید در قالب شعر عرضه شود و شاعران با پرداخت به آن، از دریای بیکران معارف قرآنی بهره بگیرند.

موسوی که اشعاری هم پیرامون قرآن و مضامین قرآنی دارد، گفت: در قالب حرف و پیام می‌توان مضامین را بهتر دریافت و اشعار من به طور غیر مستقیم این پیام‌ها را در خود دارد و سعی کردم از داستان‌های قرآنی همچون، داستان لقمان و دیگر پیامبران در ارائه پیام در اشعارم بهره بگیرم.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

نظر شما