شناسهٔ خبر: 25186143 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

احمدی‌وفا بیان کرد:

نبود کرسی‌های تلاوت و کم‌توجهی رسانه ملی؛ عوامل ناآشنایی با مقوله مسابقات بین‌الملل

گروه مسابقات ـــ حمیدرضا احمدی‌وفا از مشکلاتی که باعث شده عموم مردم بعد از سی‌وپنج دوره از مسابقات خوب استقبال نکنند، گفت و به کم‌کاری‌ رسانه ملی و مسئولان، نسبت به برنامه‌های قرآنی کشور اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

نبود کرسی‌های تلاوت و کم‌توجهی رسانه ملی؛ عوامل ناآشنایی با مقوله مسابقات بین‌الملل

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان و قاری افتخاری دومین روز سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی ایران، در حاشیه این مسابقات به گفت‌وگو پیرامون مسائل مربوط به این دوره از مسابقات پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به سیستم صوتی برنامه و ارتقای خوبی که نسبت به سال‌های گذشته داشته است، گفت: نسبت به دوسال گذشته که مسابقات در مصلی برگزار می‌شود، سیستم صوتی از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. از نظر محل تلاوت و دکور برنامه هم باید گفت جایگاه باصلابت و باکیفیتی را شاهد بودیم، بجز محل تلاوت که به یک تکیه‌گاه برای بهتر نشستن قاری احتیاج داشت.

احمدی‌وفا در ادامه گفت: یک اشکالی که در سالن موقع تلاوت اذان‌گاهی وجود داشت، پخش تلاوت اذان‌گاهی و اذان رادیو قرآن بود که صدای آن در برنامه تداخل ایجاد می‎‌کرد و تمرکز مؤذن را از بین می‌برد. بهتر این بود که رادیو قرآن هم از تلاوت و اذان داخل سالن استفاده می‌کرد، چون بنده اذان مصوب دارم و مانعی برای پخش وجود نداشت.

این قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به این سؤال که دلایل عدم استقبال قوی مردم از مسابقات را چگونه ارزیابی می‌کند بیان داشت: مردم ما به دلیل عدم رواج کرسی‌های تلاوت قرآن و عدم اهتمام ویژه رسانه ملی برای تلاوت قرآن و آشنایی مردم با تلاوت، استقبالی را که ما انتظار داریم، برآورده نمی‌کنند.

وی افزود: در کشورهایی مانند مالزی، به حدی به مسابقات قرآن اهمیت می‌دهند که اصلی ترین شبکه‌هایشان را برای پوشش آن قرار می‌دهند، اما ما فقط منحصر به شبکه قرآن شده‌ایم که مخاطب بسسیار کمتری نسبت به سایر شبکه‌های سیما دارد و این عدم اهتمام ویژه مسئولان رسانه ملی را نسبت به فعالیت‌های قرآنی نشان می‌دهد. خود من که پیگیر امور قرآنی هستم، در این مدت فقط یکبار از شبکه قرآن تبلیغ مسابقات را دیدم، چرا شبکه‌های پرمخاطب مانند شبکه یک و شبکه سه به کارهای قرآنی اهتمام ندارند؟ و نگاه منصفانه به این موضوع نمی‌کنند؟ مگر ما امّ‌القرای جهان اسلام نیستیم؟ مگر ما نمی‌خواهیم مبلغ اصلی قرآن و اهل‌بیت در دنیا باشیم؟ ما باید کانون قرآن در جهان باشیم. ما باید به وسیله مسابقات بین‌المللی، قرآن را به جهان عرضه کنیم چون مسابقات ما بهترین مسابقات قرآن از همه نظر است.

وی ادامه گفت: انس و استقبالی که سایر کشورهای اسلامی با قرآن دارند از ما بیشتر است و نمونه‌اش را در مسابقات مالزی می‌توان مشاهده کرد که در سالن مسابقات جای سوزن انداختن نیست و مردمشان آنقدر از قرآن استقبال می‌کنند، اما در ایران با وجود این همه زحمتی که سازمان اوقاف و سایر نهادها از چند ماه قبل می‌کشند، وقتی با این استقبال ضعیف روبه‌رو می‌شوند، انگیزه‌ها کمتر می‌شود که این نیاز به بررسی و تحقیق مسئولان دارد و باید چاره‌اندیشی در این زمینه شود.

وی در آخر گفت: این باعث تأسف است که با وجود این همه تأکیدات مقام‌ معظم‌ رهبری مبنی بر رشد و افزایش امور قرآنی، ما همچنان دچار ضعف هستیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها:

نظر شما