شناسهٔ خبر: 25185918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله سبحانی:

تدبر در قرآن کریم باید گسترش یابد/ امام راحل با قرآن انقلاب را به متن جامعه آوردند

خبرگزاری شبستان: آیت الله سبحانی با تاکید بر تدبیر قرآن کریم گفت: قرآن نباید تنها به قرائت خلاصه شود و باید مفاهیم قرآن کریم را درک کرده و در جامعه پیاده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله جعفر سبحانی سه شنبه شب (4 اردیبهشت) در آیین اختتامیه دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی به جایگاه پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: همانگونه که در قرآن کریم نیازی به مقدمه نیست، پیامبر(ص) نیز همانگونه است، چرا که تمام معجزات پیامبر(ص) دلیل ارتباط محکم ایشان با خداوند است.

 

وی عنوان داشت: قرآن کریم دارای نوآوری های جدید است و اگر در قرآن کریم تدبیر داشته باشیم متوجه می شویم که تمام ویژگی ها نور در نور معنوی قرآن وجود دارد.

 

آیت الله سبحانی با بیان اینکه باید همواره به قرآن روی آوریم گفت: باید بدانیم که حیات انسان با ایمان و توحید است و نباید از قرآن دوری کنیم و متاسفانه امروز شاهد هستیم که بشر از قرآن دور شده است.

 

این مرجع تقلید گفت: قرآن کریم به قدری دارای جایگاه است که تاثیر آن در جوامع بشری بیش از سایر کتاب‌ هاست و قرآن کریم توانسته یک سری معارف و صراحت ‌هایی را در جهان ایجاد کند.

 

وی تاکید کرد: اگر قرآن کریم نبود بشر هیچ زمانی نمی‌ توانست راه سعادت را کسب کند و باید این موضوع را بدانیم که راه سعادت انسان در گرو توجه به قرآن است.

 

آیت الله سبحانی با اشاره به انقلاب اسلامی ایران گفت: امام راحل با قرآن، انقلاب را به متن جامعه آوردند و امروز شاهد هستیم که قاریان و حافظان قرآن کریم رشد کرده و در کشورهای دیگر نیز به اجرا می پردازند.

 

این مرجع تقلید با تاکید بر تدبیر قرآن کریم گفت: قرآن نباید تنها به قرائت خلاصه شود و باید مفاهیم قرآن کریم را درک کرده و در جامعه پیاده کنیم.

 

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم مفاهیم قرآنی را در جامعه پیاده کنیم آن زمان است که یک جامعه اسلامی واقعی شکل خواهد گرفت و باید طلاب در این راستا بکوشند.

نظر شما