شناسهٔ خبر: 25185812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب به کار خود پایان داد/تجلیل از نفرات برتر

خبرگزاری شبستان: دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی سه شنبه شب (۴ اردیبهشت) به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، این دوره از مسابقات در سالن همایش های مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد که 71 شرکت کننده طی سه روز در آن به رقابت پرداختند.

 

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم گفت: قرآن کریم کتاب جامع برای هدایت انسان است و قرآن کتابی است که خداوند برای هدایت مسلمانان نازل کرده و باید همواره از آن استفاده کنیم.

 

وی با تاکید بر معرفی بیش از پیش قرآن کریم گفت: باید شان و منزل قرآن کریم را معرفی کرده و جامعیت این کتاب آسمانی را در میان اقشار مختلف جامعه و به ویژه نسل جوان گسترش دهیم.

 

آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید نیز عنوان داشت: قرآن کریم دارای نوآوری های جدید است و اگر در قرآن کریم تدبیر داشته باشیم متوجه می شویم که تمام ویژگی ها نور در نور معنوی قرآن وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه باید همواره به قرآن روی آوریم گفت: باید بدانیم که حیات انسان با ایمان و توحید است و نباید از قرآن دوری کنیم و متاسفانه امروز شاهد هستیم که بشر از قرآن دور شده است.

 

این مرجع تقلید تاکید کرد: اگر قرآن کریم نبود بشر هیچ زمانی نمی‌ توانست راه سعادت را کسب کند و باید این موضوع را بدانیم که راه سعادت انسان در گرو توجه به قرآن است.

 

آیت الله سبحانی با تاکید بر تدبیر قرآن کریم گفت: قرآن نباید تنها به قرائت خلاصه شود و باید مفاهیم قرآن کریم را درک کرده و در جامعه پیاده کنیم.

 

در پایان این مراسم نفرات نخست رشته ترتیل خوانی و خطابه قرآنی به قرائت آیاتی از کلام الله مجید پرداخته و از نفرات برتر تجلیل شد.

 

شایان ذکر است در رشته رشته قرائت و مفاهیم قرآن کریم محمد زاهدی از جمهوری اسلامی ایران، علی حسن عبدالاعلی از عراق و محمدرضا نوری از افغانستان حائز رتبه برتر شدند.

 

در رشته حفظ کل قرآن و مفاهیم، محمود نوروزی از جمهوری اسلامی ایران، احمد یسری محمد از مصر و محمد تیجانی از غنا رتبه های برتر را کسب کردند.

 

در رشته خطابه قرآنی حسان محمد ولید برکات از سوریه، ماجد وشلی از یمن و احمد غرباوی از ایران به مقام برتری رسیدند.

نظر شما