شناسهٔ خبر: 25185731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

«مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری هلال‌احمر ایران» منصوب شد
شهروند| رئیس جمعیت هلال‌احمر در حکمی رحمت‌اله احمدی را به سمت مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری هلال‌احمر ایران منصوب کرد. دکتر علی‌اصغر پیوندی در حکم رحمت‌اله احمدی آورده است: «نظر به تعهد، شایستگی و سوابق ارزشمند جنابعالی به موجب این ابلاغ به‌عنوان «مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری هلال‌احمر ایران» منصوب می‌شوید. با عنایت به نقش ارزنده شرکت در راهبری و مدیریت فعالیت‌ها و طرح‌های اقتصادی موثر و سودآور در راستای اهداف و مأموریت‌های جمعیت هلال احمر، از جنابعالی انتظار دارم ضمن حفظ و صیانت از سرمایه‌های موجود جمعیت و تلاش در ایجاد و گسترش ارزش افزوده دارایی‌ها، با بهره‌گیری از دانش کارشناسان و صاحب‌نظران و همچنین تعامل با اعضای هیأت‌مدیره شرکت، تمام توان و تجارب علمی و اجرایی خویش را به منظور ساماندهی، تمرکز و مدیریت کلان فعالیت‌های مالی و اقتصادی در راستای هزینه در جهت تحقق اهداف خیرخواهانه و عام‌المنفعه جمعیت، اعمال نظارت و ارزیابی عملکرد و افزایش بازدهی و بهره‌وری شرکت‌های تابعه و ورود و حضور پویا در عرصه‌های نوین سرمایه‌گذاری، براساس اساسنامه و قوانین و مقررات موجود، به کار گیرید. بالندگی و توفیق روزافزون شما را در خدمت به مردم شریف ایران در جهت تحقق اهداف والای جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، از درگاه خداوند یگانه و مهربان مسئلت دارم.»

افتتاح کارگاه آموزشی ارتقای آگاهی و الگوی زیست‌محیطی در هلال‌احمر
شهروند| در راستای تفاهمنامه همکاری سازمان جوانان هلال‌احمر با فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و سازمان حفاظت از محیط‌زیست به منظور پیشبرد پروژه جوانان و داوطلبان پیشگامان در حفاظت از محیط‌زیست، مرحله آزمایشی مدل ارتقای آگاهی زیست‌محیطی با حضور خانم مارگوت، نماینده فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ در سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر برگزار شد. دکتر مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان در مراسم افتتاحیه این کارگاه با اشاره به تغییرات اقلیمی، توسعه مشارکت جوانان در برنامه‌های بشردوستانه زیست‌محیطی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: جوانان به‌عنوان بازوان توانمند هلال‌احمر در انجام فعالیت‌های بشردوستانه نقش مهمی در توسعه فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست دارند. معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر نیز در این مراسم با اشاره به‌ الزامات قانونی و اسناد حمایتی بنيادين در حفاظت از محیط‌زیست گفت: در سند چشم‌انداز 20ساله جمهوري اسلامي ايران، اصل 50 قانون اساسی، استراتژي 2020 فدراسيون بين‌المللي صليب سرخ و هلال‌احمر، استراتژي(YES)، توافقنامه‌ها و سند يادداشت تفاهم همكاري سه‌جانبه سازمان حفاظت از محيط‌زيست و جمعيت هلال‌احمر جمهوري اسلامي ايران و فدراسيون بين‌المللي جمعيت‌هاي صليب‌سرخ و هلال‌احمر، پيش‌نويس برنامه راهبردي جمعيت هلال‌احمر و برنامه راهبردي سازمان جوانان هلال‌احمر بر مشارکت جوانان در عرصه‌های مختلف ازجمله حفاظت از محیط‌زیست تاکید کرده‌اند. علی گنج‌کریمی افزود: اعضای سازمان جوانان در رده‌ها و گروه‌هاي سني مختلف در قالب کانون‌های دانشجویی، جوانان، دانش‌آموزی، غنچه‌های هلال و روستایی در جهت اجرایی‌شدن اهداف و برنامه‌های سازمان جوانان فعالیت می‌کنند. وی با اشاره به حضور ۲۰‌هزار جوانان عضو سازمان جوانان در هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: در این طرح، زمينه و امكان تعامل جوانان با اقشار مختلف مردم فراهم شد و می‌توان به‌عنوان یک تجربه موفق در سایر برنامه‌ها همچون حفاظت از محیط‌زیست نیز از آن بهره برد.

اتمام ساخت آشیانه امداد هوایی هلال‌احمر لرستان
شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: ساخت آشیانه امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر لرستان به اتمام رسید. صارم رضایی بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر لرستان دارای یک دستگاه بالگرد سنگین است که در سال‌های گذشته مشکل آشیانه داشته که در صورت تامین اعتبار به‌زودی این مشکل حل خواهد شد. وی افزود: ساخت محل آشیانه امداد هوایی هلال‌احمر لرستان به اتمام رسیده، اما در مباحثی مانند تامین برق، گاز و آب با مشکل روبه‌رو هستیم که در صورت تامین اعتبار توسط مسئولان امیدواریم این پروژه در روز 18 اردیبهشت متقارن با روز هلال‌احمر افتتاح شود. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان مطرح کرد: یکی دیگر از طرح‌های امداد هوایی هلال‌احمر استان ساخت مکان نشستن بالگرد بوده که برای ساخت آن نیازمند حمایت مسئولان هستیم. رضایی اظهار کرد: برای ساخت این پروژه حدود 15‌میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده که خوشبختانه تا امروز 6‌میلیارد تومان آن تامین اعتبار شده است. وی گفت: مکان این پروژه در بام شهر خرم‌آباد بوده و در صورت تامین اعتبار امیدواریم این طرح تا پایان امسال به اتمام برسد.

 

نظر شما