شناسهٔ خبر: 25185461 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

میز سیاست

صاحب‌خبر -

محسن ‌هاشمی و اصلاح‎طلبان سهم‌خواه
 روی تشک کشتی
خبرآنلاین نوشت: حضور 21 نفری تمام و کمال اعضای لیست امید در شورای شهر پنجم، حاکی از آن است که بازی، بازی اصلاح‎طلبان است و توپ در زمین آنهاست. این‌که اعلام حمایت برخی اصولگرایان از گزینه‎ای همچون محسن‌ هاشمی بهانه‌ای باشد برای کنار گذاشتن او از سوی برخی تندروهای اصلاح‌طلب به همان اندازه بی‌معناست که همان‎ها از دو مدیر قالیباف، باوجود اصولگرا بودن‌شان حمایت کردند و حتی یکی را بر کرسی سرپرستی شهرداری تهران نشاندند. واقعا این طیف از اصلاح‌طلبان که از یک‌سو از شهردارشدن سمیع‎الله حسینی‎مکارم حمایت می‎کنند و از سوی دیگر حمایت اصولگرایان از محسن ‌هاشمی را دلیلی بر حذف او از گزینه‎های احتمالی شهرداری می‌پندارند، متوجه پارادوکس رفتاری خود نیستند؟یک بام و دوهوای آنان در تشویق همزمان عارف به نقض میثاق‎نامه نمایندگی مجلس از یک‌سو و انذار محسن ‌هاشمی به نقض همین میثاق‎نامه در نمایندگی شورای شهر را هم دیده بودیم. دبیرکل اتحاد ملت درحالی می‌گفت که او نباید عهدش را با شورای شهر بشکند، که مشکلی با عهدشکنی عارف با مجلس نداشت! اما دم خروس آنهایی که روزی با تابلوی جبهه مشارکت بازیگر میدان سیاست بودند و این روزها خود را اعضای اتحاد ملت می‎خوانند؛ خیلی وقت است که بیرون زده. از همان زمان که ‌هاشمی پدر را مورد نکوهش قرار می‎دادند تا همین امروز که فرزندش را مورد هجمه قرار می‎دهد. حامیان دیروز «عالی‌جناب» خواندن مرحوم ‌هاشمی، امروز فرزندش را از کرسی شهرداری بازمی‎دارند. این درحالی است که اتفاقا همین نسبت خانوادگی است که می‎تواند کرسی شهرداری تهران را از تلاطم‎های سیاسی و مناسباتش با حاکمیت برهاند. ویژگی‎ای که نجفی نداشت اما ‌هاشمی دارد. مضاف بر این‌که ‌هاشمی حاضر نیست معاونت‎های‌شان را متناسب با انتظارات آنها سهمیه‌بندی کرده و به هر یک از جریانات اصلاح‌طلب، پستی بدهد. او زیر بار این هم نمی‌رود که تخصص و کارآمدی را پیش پای گرایش و عقبه سیاسی احزابی چون اتحاد ملت و اعتماد ملی، ذبح کند. به زدوبندهای بخش‌هایی از کارگزاران با دیگر اصلاح‌طلبان هم پایبند نیست که حمایت از شهردار شدنش در ازای سهمیه‌بندی مدیران شهری میان احزاب اصلاح طلب باشد. چه‌بسا کنایه‎هایی که این روزها می‎شنود و سیبل مشت‎های گره کرده آنها روی تشک کشتی شورای شهر است، بهای همین سهم ندادن‎هایش باشد.
جلسات رئیس دولت اصلاحات
 شنود می‌شود؟
اعتماد آنلاین نوشت: جواد امام با اظهار این‌که «شنود جلسات سیدمحمد خاتمی دور از ذهن نیست و احتمال آن وجود دارد»، گفت: «خاتمی ظاهر و باطنش یکی است و چیز پنهانی ندارد.» جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران و از نزدیکان رئیس دولت اصلاحات در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر شنود دفتر کار و محل زندگی سیدمحمد خاتمی گفت: «شنود جلسات آقای خاتمی دور از ذهن نیست.» او گفت: «ما نه شنود کار می‌گذاریم و نه اطلاعاتی از شنود داریم اما احتمالا آقای ترقی که این خبر را اعلام کردند خودشان با این عوامل شنود در ارتباط هستند.» مدیرعامل بنیاد باران با بیان این‌که خاتمی مثل آقای ترقی نیست و ظاهر و باطنش یکی است و چیز پنهانی ندارد،‌ گفت: «آقای ترقی هم در رفتار خود تجدیدنظر و سعی کند مثل سیدمحمد خاتمی که ظاهر و باطنش یکی است، باشد تا نگران مطالبی که در پنهان می‌گوید، نشود.» پیش از این یک منبع آگاه شنود جلسات رئیس دولت اصلاحات را تأیید کرده و گفته بود نه‌تنها دفتر سیدمحمد خاتمی بلکه محل زندگی او نیز شنود می‌شود و تاکنون برخی ابزار شنود در این مکان‌ها کشف و جمع‌آوری شده است.
عارف برای جلوگیری از اختلاف
 بین اصلاح‌طلبان پا پیش گذاشت
شهروند|  رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: انتخاب شهردار جدید تهران نباید به محلی برای گسست همبستگی اصلاح‌طلبان تبدیل شود. محمدرضا عارف در توییتر خود به جلسه دو روز گذشته شورای‌عالی سیاست‌گذاری با اعضای شورای شهر اشاره کرد و نوشت: روز گذشته، در جلسه مشترک هیأت‌رئیسه شورای‌عالی اصلاح‌طلبان و شورای شهر تهران همه اعضای محترم بر ضرورت حفظ انسجام اصلاح‌طلبان تاکید کردند. انتخاب شهردار جدید تهران نباید به محلی برای گسست همبستگی اصلاح‌طلبان تبدیل شود. شخصا برای تقویت انسجام اصلاح‌طلبان تمام تلاشم را خواهم کرد.

نظر شما