شناسهٔ خبر: 25183086 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

«هادی العامری» گزینه نهایی «الفتح» برای شرکت در انتخابات پارلمانی عراق شد

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی:رهبر جریان مقاومت اسلامی «عصائب اهل الحق» عراق با تاکید بر اینکه در انتخابات پارلمانی این کشور، ائتلاف «الفتح»، اول خواهد شد، اعلام کرد: «هادی العامری» گزینه نهایی این ائتلاف برای شرکت در انتخابات با هدف کسب پست نخست‌وزیری خواهد بود.
«قیس الخزعلی» افزود:ائتلاف انتخاباتی «الفتح»، به رهبری «هادی العامری» تاثیر زیادی در انتخابات و تعیین نخست‌وزیر آینده این کشور خواهد داشت.
وی اعلام کرد:«هادی العامری» گزینه نهایی ائتلاف «الفتح» برای تصدی پست نخست‌وزیری پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی عراق است اما در صورت عدم موافقت العامری برای تصدی این پست، نامزد جایگزینی معرفی خواهد شد اما این مسئله نیز تنها با پذیرش شروط ائتلاف الفتح میسر خواهد شد.
خزعلی تایید کرد که «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر کنونی عراق بیشترین شانس را برای نخست‌وزیری مجدد دارد اما انتظار می‌رود که فهرست الفتح در انتخابات می آینده (۲۲ اردیبهشت)، در صدر قرار گیرد و پس از آن، فهرست «النصر»، به رهبری العبادی باشد و فهرست ائتلاف «دولت قانون»، به رهبری «نوری مالکی» نیز در رتبه سوم، ائتلاف «سائرون» در رتبه چهارم و «جریان حکمت ملی» به رهبری سید«عمار الحکیم» در رتبه پنجم باشد.

نظر شما