شناسهٔ خبر: 25182911 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

استاندار هرمزگان بر توسعه ورزش پهلوانی تاکید کرد

به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه سه شنبه در دیدار با رییس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای، اظهار داشت: باید نسبت به ورزش پهلوانی و زورخانه ای که در

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه سه شنبه در دیدار با رییس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای، اظهار داشت: باید نسبت به ورزش پهلوانی و زورخانه ای که در فرهنگ و تاریخ سرزمین ما ریشه دارد، توجه بیشتری داشته باشیم.
وی خواستار راه اندازی پایگاه های ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در تمامی شهرستان های هرمزگان شد و افزود: نیاز است برای این کار برنامه ریزی لازم از طرف فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان صورت گیرد.
رییس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای نیز در این دیدار، بیان داشت: ورزش پهلوانی و زورخانه ای با فرهنگ و تاریخ کشور ما عجین است و ورزش باستانی ما محسوب می شود.
مجتبی جوهری افزود: اگر شرایطی فراهم کنیم که جوانان بیشتر به سمت این ورزش روی آورند، در روحیه آنها و تقویت توجه به هویت ملی و دینی اثر گذار خواهد بود.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای، کمبود زیرساخت های مناسب از جمله در استان هرمزگان است که تلاش می کنیم تعداد زورخانه های بیشتری در این استان احداث و زورخانه های موجود نوسازی شوند.
در حال حاضر 130 نفر از ورزشکاران استان هرمزگان در رشته پهلوانی و زورخانه ای فعالیت دارند.
7198/ 6048
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام

نظر شما