شناسهٔ خبر: 25182701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آقای نوبخت! صبح شما بخیر!

روزنامه جوان

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت اخیراً در نشستی خبری گفته که «رسما فرد گردن‌کشی، رئیس‌جمهور امریکا شده است.

صاحب‌خبر -

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت اخیراً در نشستی خبری گفته که «رسما فرد گردن‌کشی، رئیس‌جمهور امریکا شده است. ما باید چه کنیم؟ آیا نباید همه علاقه‌مندان نظام و کشور در برابر صف‌آرایی این آدم در کنار هم باشیم؟... اینکه بگوییم جلسه سران قوا نمایشی است و یا اقتصاد ما سیاه، داغان و شکسته است آیا ترامپ خوشحال نمی‌شود؟»
سخنان نوبخت، همان شرح و توضیح عبارت همیشه حامیان نظام و شخص رهبری است که «نقد بکنید، اما سیاه‌نمایی نکنید‌»؛ عبارتی که از قضا بار‌ها توسط دولتمردان یازدهم و دوازدهم، دولت‌‌‌هایی که نوبخت سخنگوی آنها بوده، زیر سؤال رفته است.
حسن روحانی از خزانه و صندق‌های خالی می‌گفت؛ محمدجواد ظریف از نابودی کل تسلیحات ایران در 10 دقیقه می‌گفت؛ و ترکان مشاور رئیس‌جمهور با تحقیر صنعت کشور گفت: ما به‌جز آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی در هیچ تکنولوژی‌ای برتری نداریم! و ‌اسحاق جهانگیری که اصرار داشت اقتصاد ایران ته دره است و... یعنی همه این موارد را نوبخت و همکارانش فراموش کرده‌اند؟! چندی قبل هم نوبخت در سخنانی که اشاره خواسته یا ناخواسته به گفته روحانی در مورد «خزانه خالی است» داشت، گفت که «چرا عده‌ای در داخل کشور می‌خواهند به دشمن گرا بدهند که منابع مالی کم داریم؟ ما منابع مالی داریم و با همان هم می‌توانیم به توسعه کشور بپردازیم. » از سویی دیگر ترامپ و اوباما و بوش و کلینتون که فرقی ندارند؛ مردم ایران در هر حال باید در کنار هم باشند. در دولت قبل امریکا، دولتمردان یازدهم حتی گلایه‌های درونی نظام را پیش امریکایی‌‌ها وسط کشیدند. حالا که ترامپ آمده، صحبت از وحدت می‌کنند.

کدام مردم را می‌گویيد؟!

فرض کنیم به میان مردم رفته‌ایم و اولین خواسته آنها از دولت را پرسیده‌ایم. مثلاً از مردم بانه و مریوان که چند روز است به علت مشکل کولبر‌‌ها در اعتصاب هستند. یا مثلاً از کارگران قزوینی که به علت عدم دریافت حقوق ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند. یا کشاورزان اصفهانی که چند روزی به علت مشکل آب در تجمع بودند. به نظر شما اولین خواسته آنها از دولت چه خواهد بود؟ الیاس حضرتی نماینده مردم تهران که دیروز کل نیم تای صفحه یک روزنامه‌اش را به موضوع «رفع حصر‌» پرداخته است، می‌گوید خواسته اکثریت مردم «رفع حصر‌» است! الیاس حضرتی می‌نویسد: «مردم نامحرم نیستند، از آنجایی كه رفع حصر خواست اكثرشان بوده و در مقاطع مختلف و به مناسبت‌های سیاسی آن را برزبان آورده‌اند شایسته است كه به دور از هیاهو وجنجال بی‌مورد در جریان روند عمومی پرونده قرار بگیرند.»
این ادعای گزافی است. بسیاری از مردم اتفاقاً با رفع حصر مخالف هستند. بسیاری دیگر هم اصلاً دغدغه شان امر دیگری است و به سران فتنه نمی‌اندیشند. از طرفی دیگر، بخش اعظمی از جرم موسوی و کروبی حق الناس است و چطور اصلاح طلبان راحت از آن می‌گذرند؟ نکته مهم دیگر آنکه حصر یک اقدام تأمینی برای حفظ امنیت جامعه از آشوب‌طلبی سران فتنه بود و نه مجازات جرم‌های ارتکابی آنها؛ لذا رفع حصر به خودی خود محلی از اعراب ندارد و رفع حصر باید منجر به محاکمه این افراد شود. یعنی مسیر بعد از رفع حصر‌، دادگاه خواهد بود.

نظر شما