شناسهٔ خبر: 25182698 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون تا آخر اردیبهشت در صحن مجلس نهایی می‌شود

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی امروز سه شنبه پس از دیدار با مجمع نمایندگان و استاندار گلستان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: استاندار و نمایندگان

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، علی لاریجانی امروز سه شنبه پس از دیدار با مجمع نمایندگان و استاندار گلستان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: استاندار و نمایندگان گلستان در مجلس پیشنهادات پخته و مناسبی را برای رفع مشکلات استان مطرح کردند.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون از کمیسیون‌ها عبور کرده و ان‌شاءالله تا آخر اردیبهشت در صحن مجلس نهایی می‌شود، اظهار داشت: گفت وگوهایی شده تا برای احداث راه آهن مشهد - گرگان از فاینانس استفاده کنند.
لاریجانی افزود: پیشنهاداتی برای اینکه درآمد کشاورزان استان گلستان افزایش پیدا کند مطرح شد و مشوق‌هایی ایجاد می‌شود تا به صادرات محصولات منجر شود.
رییس مجلس شورای اسلامی با یادآوری مشکلات آب و کمبود برق در گلستان که برای صنعت استان مورد نیاز است، بیان داشت: وزارت نیرو به دنبال حل این مشکلات است.
لاریجانی با بیان اینکه پیشنهادهایی برای تعیین تکلیف زمین های کشاورزی مطرح شد، بیان کرد: همچنین در مورد روش‌ها برای اینکه از فرصت سرمایه گذاری در بخش پوشاک استفاده شود و مردم گلستان درآمدزا شوند، مباحثی مطرح شد و راه های آن مورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت: نمایندگان فهیم و پرتلاش گلستان به همراه استاندار این استان که به خوبی کار می‌کند، آینده خوبی را برای منطقه رقم می‌زنند.
در همین پیوند استاندار گلستان گفت: طرح ساخت راه آهن گرگان - مشهد، تکمیل پتروشیمی، رفع کمبود آب شرب مرکز استان و تصیفه خانه های فاضلاب از جمله برخی برنامه های در دست انجام است.
سید مناف هاشمی افزود: در کنار توسعه کشاورزی برای ارزش افزوده و درآمد بیشتر مردم استان باید تلاش کرد و از توسعه صنایع نباید غافل شد.
وی ادامه داد: گردشگری و مزیت های صادراتی گلستان به کشورهای آسیای میانه؛ روسیه و چین را با ایجاد مشوق های صادراتی دنبال می کنیم چراکه از عوامل توسعه استان است.
وی گفت: همانطور که رییس مجلس نیز به آن اشاره داشت برای پرداخت تسهیلات و افزایش آن در بخش اشتغال روستایی و رونق تولید هیچ محدودیتی نیست، اما لازم است این کارها به درستی و با دقت و سرعت بیشتر انجام شود.
وی افزود: شتاب در اجرای طرح های تصفیه فاضلاب شهری، تعیین تکلیف اراضی وقفی و بنیاد علوی بنفع مردم گلستان، حمایت از توتون کاران و توسعه کشت پنبه در دستور کار است.
وی اظهار داشت: در کنار تصویب منطقه آزاد اینچه برون و استقرار بندر خشک در شمال گلستان؛ ساخت آزاد راه و توسعه ریلی به عنوان عوامل موثر توسعه منطقه جزء برنامه ها است.
هاشمی افزود: برای توسعه همه جانبه گلستان در بخش های کشاورزی، صنعت و گردشگری و تجارت طرح آمایش سرزمینی مهیا شده و با کمک دولت و مجلس اجرایی خواهد شد.
وی توجه ویژه به طرح گردشگری جزیره آشوراده را از دیگر دغدغه های مسوولان استان گلستان عنوان کرد.
وی از نمایندگان مجلس خواست همکاری لازم را در تکمیل و اتمام پروژه سدها و مستقل شدن اداراتی نظیر غله و حوزه نیرو از استان همجوار داشته باشند.
استان گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در سطح 14 شهرستان دارای شش حوزه انتخابیه و هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
3014/2729
انتهای پیام

نظر شما