شناسهٔ خبر: 25182305 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 تصوير محقق ايراني روي بيلبوردهاي شهر لس‌آنجلس

پروفسور علي خادم‌حسيني يکي از دانشمندان و محققان موفق در زمينه مهندسي پزشکي، زيست‌ماده و مهندسي بافت است که چند روزي است که عکس‌هاي وي در شهر لس‌آنجس آمريکا خودنمايي مي‌کند.

به گزارش ايسنا، پروفسور علي خادم‌حسيني يکي از دانشمندان برجسته مقيم خارج از کشور است که آوازه موفقيت‌ها و شهرت او روز به روز بيشتر در گوش جهانيان مي‌پيچد.

علي خادم‌حسيني متولد 8 آبان 1354( 30 اکتبر 1975) در تهران است و در تورنتوي کانادا رشد کرده است.

وي مقاطع ليسانس و فوق ليسانس خود را در دانشگاه تورنتو گذراند و سپس به موسسه فناوري ماساچوست(MIT) رفت و مدرک دکتري خود را در سال 2005 از اين موسسه معتبر دريافت کرد.

وي اکنون صاحب کرسي و استاد دانشگاه "کاليفرنيا، لس‌آنجلس"(UCLA) است. او داراي مقام استادي چندگانه در مهندسي زيستي، راديولوژي، شيميايي و مهندسي بيومولکولي است.

وي مدير مرکز درمانهاي کم‌تهاجمي(C-MIT) و همچنين مدير اجرايي موسسه "نانوسيستمز"(NanoSystems) کاليفرنيا است.

قبلا او پروفسور دانشکده پزشکي هاروارد، عضو هيئت علمي دانشکده علوم و فنون بهداشت و درمان دانشگاه هاروارد و MIT و موسسه "ويس"(Wyss) بود.

کسب رتبه 10 دانشگاه رازي در بين دانشگاه‎هاي جامع کشور

معاون پژوهشي دانشگاه رازي کرمانشاه از کسب رتبه دهم توسط اين دانشگاه در بين دانشگاه‌هاي جامع کشور در نظام رتبه‌بندي "ساي ويژنز 2018" خبر داد.

حجت‏الاسلام محمدباقر نجفي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با بيان اينکه نظام آينده‎پژوهي علم(ساي ويژنز- scivisions) يکي از معتبرترين نظام‌هاي رتبه‌بندي دانشگاه‌ها، مراکز عملي و تحقيقاتي دنيا است، اظهار کرد: براساس جديدترين نتايج نظام رتبه‌بندي آينده پژوهي علم ساي ويژنز، دانشگاه رازي کرمانشاه در بين دانشگاه‌هاي جامع کشور در جايگاه دهم قرار گرفته است.

وي پژوهش، آموزش، همکاري‌هاي بين‌المللي و فعاليت‌هاي اقتصادي و اجتماعي را اصلي‌ترين شاخص‌هاي اين نظام رتبه‌بندي براي معرفي دانشگاه‌هاي برتر عنوان کرد.

معاون پژوهشي دانشگاه رازي تصريح کرد: دانشگاه رازي کرمانشاه سال 92 در رتبه دوازدهم و سال 95 در رتبه يازدهم دانشگاه‌هاي جامع کشور قرار داشت که اين رتبه براساس جديدترين نتايج نظام رتبه‌بندي ساي‌ويژنز در سال 96 به رتبه دهم ارتقاء يافته و هم‎اکنون يک پله پايين‌تر از دانشگاه شهيد بهشتي تهران و بالاتر از دانشگاه بوعلي همدان قرار داريم.

وي همچنين از تلاش براي افزايش تعداد مقالات و مجلات معتبر دانشگاه رازي در سال 97 خبرداد و افزود: علاوه بر اين، پيگير راه‏اندازي دو پژوهشکده تخصصي در اين دانشگاه هستيم.

نجفي يادآور شد: افزايش تعداد طرح‌هاي کاربردي و تقاضامحور از ديگر برنامه‌هاي دانشگاه رازي در سال 97 است.

از سوي معاون فرهنگي و دانشجويي؛

آيين‌نامه اسکان دانشجويان دانشگاه آزاد ابلاغ شد

آيين نامه جامع سراي دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي از سوي معاونت فرهنگي و دانشجويي اين دانشگاه ابلاغ شد.

به گزارش دانشگاه آزاد، اين بخشنامه با هدف تامين بستر آسايش، آرامش، امنيت و اعتماد دانشجويان و خانواده‏هاي آنها که در شهر ديگري غير از محل سکونت خود تحصيل مي‏کنند، براي تحصيل بدون دغدغه با اسکان کم‌هزينه، مطمئن و قانون‌مند فراهم شده است.

در اين آيين‏نامه تمامي ابعاد زندگي دانشجويان مجرد و متاهل به منظور ارج نهادن به بنياد خانواده و ايجاد تسهيلات مناسب براي ازدواج آسان جوانان اعلام و باتوجه به توسعه تحصيلات تکميلي در سطح واحدهاي دانشگاهي، اسکان دانشجويان به دو وضعيت تمام‌وقت و پاره‌وقت در نظر گرفته شده است.

ارکان مديريتي سراي دانشجويي، نحوه مديريت و اداره سراي دانشجويي، شرح وظايف مدير اداره امور سراي دانشجويي و متصدي، مقررات عمومي و ضوابط و مقررات اسکان، مقررات ورود و خروج اسکان تمام‌وقت، مقررات بهداشتي، اخلاقي و انضباطي سراي دانشجويي، ضوابط و مقررات اسکان پاره‌وقت، خدمات و امکانات، موارد انضباطي، اجاره بها و شرايط سراي دانشجويي متاهلي ازجمله موارد مطرح‌شده در اين آيين‌نامه است.

براساس ماده 7 اين آيين‌نامه، دانشجويان شاهد و ايثارگر، دانشجويان تحت پوشش سازمان بهزيستي، کميته امداد امام خميني(ره) و فرزندان خانواده‏هاي کم‌درآمد، فرزندان کارکنان و اعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي و دانشجويان جديدالورود با نظر و تشخيص کميته سراي دانشجويي واحد، در اولويت واگذاري اسکان تمام‌وقت سراي دانشجويي قرار دارند.

نظر به افزايش دانشجويان در مقاطع تحصيلات تکميلي در دانشگاه آزاد اسلامي و باتوجه به اينکه دانشجويان اين مقاطع معمولا بيش از دو روز در هفته برنامه کلاسي ندارند و موضوع اسکان دائم براي آنها در سراي دانشجويي مطرح نيست، به منظور استفاده بهينه از سراهاي دانشجويي و ارائه خدمات مناسبتر، اين دسته از دانشجويان باتوجه به ضوابط و مقررات مي توانند از خدمات اسکان پاره‌وقت در سراهاي دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي استفاده کنند.

همچنين، به منظور استفاده مطلوب و هدفمند از اوقات فراغت دانشجويان در سراهاي دانشجويي براي کشف استعدادها و توانمنديهاي آنها برنامه‌هاي برگزاري نمازجماعت، برگزاري کلاسهاي تقويتي و آمادگي آزمون مقاطع بالاتر، برگزاري کلاسهاي هنري، آموزشي، بهداشتي، فرهنگي و اجتماعي، استفاده بهينه از اساتيد، محققان حوزوي و دانشگاهي براي اجراي برنامه‏هاي آموزشي، تفريحي و فرهنگي، و... اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما