شناسهٔ خبر: 25182259 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

قدرداني «پاپ» از ارسال کتاب«مسيح در شب قدر»

روزنامه جوان

پاپ فرانسيس با ارسال نامه‌اي به وسيله جانشين خود از ارسال نامه و كتاب «مسيح در شب قدر» كه انتشارات صهبا برايش در دي ماه گذشته فرستاده بود، تشكر كرد.

صاحب‌خبر -

كتاب «مسيح در شب قدر» روايتي از حضور مقام معظم رهبري در منازل خانواده‌هاي شهداي مسيحي است كه به زبان انگليسي و عربي نيز ترجمه شده است‌. اين كتاب براي پاپ فرانسيس در دي ماه ارسال شد و پاسخ آن به تازگي به مؤسسه صهبا از سوي اسقف پائولو بورجيا (جانشين پاپ فرانسيس، رهبر مسيحيان كاتوليك جهان) ارسال شده است.
در نامه‌اي كه به همراه اين اثر ارسال شده بود، آمده است: «كتاب «مسيح در شب قدر»، روايت حضور رهبر ايران، آيت‌‌الله سيدعلي خامنه‌اي در منازل شهداي مسيحي از سال 1984 تا 2015 كه در سال 2016 توسط مؤسسه فرهنگي صهبا، توليد و منتشر شده بود، به زبان انگليسي ترجمه و منتشر شده است.
آنچه در اين كتاب آمده، از طرفي نشان‌دهنده احساس تعلق هموطنان مسيحي به كشور و ايثارگري آنها در راه عزت ايران است و از طرفي، اوج قدرشناسي و احترام و تكريم جمهوري اسلامي نسبت به اين هموطنان عزيز تا جايي كه عالي‌رتبه‌ترين مقام كشور، سال‌هاي متوالي در ايام ميلاد حضرت مسيح، به منزل اين خانواده شهداي مسيحي رفته‌اند و صميمانه و بدون تشريفات، با آنها گفت‌وگو كرده‌اند. لحظات و گفت‌وگوهاي بسيار زيبايي در اين ديدارها خلق شده كه همه در اين كتاب منعكس شده‌اند.
در شرايط امروزي و با ظهور نسخه‌هاي تقلبي و خشن از اسلام، معرفي اين نمونه از رابطه زيبا و صميمي مسلمانان حقيقي و پيروان حضرت مسيح، مي‌تواند چهره زيباي نظام اسلامي را به جهانيان نشان بدهد، لذا ضمن اهداي اين كتاب، اميدواريم مطالعه اين كتاب، براي جنابعالي، مفيد و مؤثر واقع گردد.»
اما اسقف پائولو بورجيا (جانشين پاپ فرانسيس، رهبر مسيحيان كاتوليك جهان) در پاسخي كه آن را ارسال كرده آورده است:

«آقاي اديب زاده عزيز
حضرت پاپ فرانسيس، نامه‌ شما و كتاب «مسيح در شب قدر» را دريافت كرده‌‌ و از من خواسته‌ است تا از شما تشكر كنم. او از احساساتي كه اين حركت انديشمندانه را به دنبال داشته، قدرداني مي‌كند.
حضرتش شما را در دعاهاي خويش ياد خواهد كرد و براي شما بركت‌هاي الهي فراواني را فرامي‌خواند.

ارادتمند شما
پائولو بورجيا»

نظر شما