شناسهٔ خبر: 25182228 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

رئیس‌جمهوری در اجتماع بزرگ و پرشور مردم تبریز :‏

هیچ‌کس نمی‌تواند ملت ایران را مأیوس کند

کاخ سفید به تعهداتش پایبند باشد یا نه؛ ملت و دولت با قاطعیت و قدرت در برابر هر توطئه‌ای می‌ایستد

صاحب‌خبر -
 

‌رئیس جمهوری با تاکید بر این که مردم و دولت ایران مسیر توسعه کشور را قدرتمندانه ادامه خواهند داد، اظهار داشت: هیچکس نمی‌تواند این ملت را مایوس و امید به آینده را از آن بگیرد و کاخ سفید بداند به تعهداتش پایبند باشد و نباشد ، ملت بزرگ ایران با هرگونه توطئه و نقشه آنها با قدرت برخورد می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی دیروز در اجتماع پرشور مردم آذربایجان شرقی در استادیوم تختی تبریز، مردم آذربایجان را مردمی ‌غیور و دلاور برشمرد که همواره سطوح اصلی ایران عزیز بودند و افزود: آذربایجان سرزمین مردان و زنان نامدار و دیار علما، بزرگان، شعرا، انقلابیون و سرزمین مقام معظم رهبری، ستارخان‌ها، باقرخان‌ها و شهدای والامقام لشکر عاشوراست.
وی اظهار داشت: امروز یک بار دیگر می‌خواهیم با هم پیوند جدیدی را برای ارتقای آذربایجان و سربلندی ایران ببندیم.
روحانی با اشاره به این که از اردیبهشت سال گذشته در کنار هم وعده دادیم که برای امنیت، آرامش، آزادی و پیشرفت در کنار هم باشیم، گفت: امروز به آنچه وعده داده بودیم پایبند‌یم.رئیس جمهوری افزود: به آذربایجان برای احیاء و حفظ دریاچه ارومیه و برای تقویت فرهنگ و زبان آذری و ارتقای ورزش و تیم تراکتورسازی وعده دادیم و پای وعده‌های خود ایستاده‌ایم. وی با اشاره به این که ما به هم وعده دادیم سرزمینمان، سرزمین امن و امنیت باشد، گفت: امروز به برکت دلاورمردی‌های سپاه پاسداران عزیز و غیور، ‌ارتش جمهوری اسلامی‌و بسیج ایثارگر و فداکار شاهد امنیت مثال‌زدنی در ایران عزیز هستیم.رئیس جمهوری تأکید کرد: هر روز امنیتی که در سایه وحدت و انسجام ملت ایران به وجود آمده را پاس می‌داریم و آن را ادامه خواهیم داد. روحانی خاطر نشان کرد: براساس آنچه با مردم قرار گذاشتیم، آرامش زندگی مردم و بازار را حفاظت خواهیم کرد و به مردم بزرگ ایران قول می‌دهم توطئه آمریکا، صهیونیست‌ها و ارتجاع عرب در منطقه در پیشرفت ایران عزیز تأثیری نخواهد گذاشت.
وی تصریح کرد: آنهایی که در کاخ سفید نشسته‌اند بدانند به تعهد، تمدن و انسانیت‌شا‌ن پایبند باشند یا نباشند، ملت بزرگ ایران و دولت به نمایندگی از ملت در برابر هرگونه توطئه و نقشه آنها با قاطعیت ایستادگی می‌کند.
رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند این ملت بزرگ را مأیوس کند و امید به آینده را از ما بگیرد. ما امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر پای پیمان‌های خود ایستاده‌ایم، اما اگر کسی بخواهد به تعهدش در برابر ما خیانت کند، بداند عواقب وخیم چنین حرکتی ، شامل حال خودشان خواهد شد.روحانی افزود: دولت و ملت ایران برای تمامی‌مراحل احتمالی مقابل توطئه دشمنان برنامه‌ریزی کرده است و هیچ مشکلی با آنها ندارد. ما مشکلات را با دست توانای ملت ایران حل و فصل خواهیم کرد.
وی ادامه داد: برای آرامش مردم تصمیمات قاطع و محکمی‌در زمینه بازار ارز اتخاذ کردیم و کسی نگران واردات و صادرات و تأمین کالاهای مورد نیاز نباشد.
رئیس جمهوری با بیان این که در برابر توطئه خارجی‌ها و برخی افراد
کوته‌بین داخلی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: تمام نیازمندی‌های کشور با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود و کالاهای اساسی با همان قیمت قبل تأمین خواهد شد و مردم نباید هیچ‌گونه نگرانی برای واردات داشته باشد. روحانی اظهار داشت: اگر واردات در گذشته ۵۰ میلیارد دلار بوده است و امسال ۶۰ میلیارد دلار باشد و اگر نرخ خدمات ۱۰ میلیارد دلار بود و ۲۰ میلیارد دلار شود، هیچ نگرانی نخواهیم داشت.
وی با بیان این که صادرات غیرنفتی کشور در فروردین ماه سال ۹۷ نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد و واردات هم ۷ درصد افزایش داشته است، گفت: در مسیر توسعه کشور، گام برخواهیم داشت و دولت متعهد است هرگونه مشکلی در این مسیر را حل و فصل کند.وی با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی درباره ضرورت ارتقای بهداشت، درمان و ایجاد امکانات درمانی برای بیماران کبدی گفت: امروز اولین پیوند کبد در تبریز انجام شده است.رئیس جمهوری با تقدیر از مردم استان آذربایجان شرقی به خاطر ادب، ایثار و کار و کوشش خستگی‌ناپذیر، گفت: هنگامی‌که در هیأت وزیران طرح‌های مربوط به استان آذربایجان شرقی مطرح شد، تمامی‌اعضای دولت به اتفاق از کار و کوشش بی‌وقفه مردم، اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی و معدنی و تعهد فعالان اقتصادی نسبت به بانک‌ها و نظافت و عدم تکدیگری در این استان و شهر تبریز سخن گفتند و به آن افتخار کردند.
روحانی با بیان این که دولت و ملت ایران به آذربایجان و تبریز افتخار می‌کنند، گفت: در این استان خیران و افراد نیکوکار تلاش‌های فراوانی برای ارتقای بهداشت، درمان و سلامت مردم انجام داده‌اند به گونه‌ای که یکصد خیر در پنج سال گذشته ۲۶۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده‌اند و دولت هم متقابلاً ۸۰۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه کرده است.
وی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده و تلاش مسئولان شاهد بهره‌برداری از طرح‌های متعدد در زمینه بهداشت و درمان تا پایان دولت دوازدهم خواهیم بود. رئیس جمهوری با بیان این که دولت در دیگر بخش‌ها از جمله صنعت، کشاورزی و سدسازی هم برنامه‌های خوبی برای استان دارد، گفت: زبان آذری از افتخارات ایران عزیز است و از استاندار و مسئولان استان و دانشگاه‌ها می‌خواهم مرکز زبان و ادبیات ترکی را افتتاح و کتاب‌های مربوط به آن را چاپ کنند.
روحانی افزود: زبان ترکی یکی از افتخارات و گل‌های معطر این سرزمین است.
وی با بیان این که باید به ایثار مردم آذربایجان شرقی افتخار کنیم، گفت: من به مردم آذربایجان شرقی و غربی و منطقه غرب کشور، اعلام می‌کنم اگر تلاش‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم از سال ۹۲ نبود، در شهریور سال ۹۶، هیچ‌چیز از دریاچه ارومیه باقی نمی‌ماند و امروز اعلام می‌کنم که دولت یازدهم دو هزار و۲۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه هزینه کرده است و به شما قول می‌دهم دریاچه ارومیه به عنوان نگین ایران باقی بماند.
رئیس جمهوری اظهارداشت: بیش از هزار میلیارد تومان طرح و پروژه‌های متعدد برای احیاء دریاچه ارومیه در دستور کار است و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و وعده مسئولان ذیربط تا پایان دوره دولت دوازدهم ارتفاع آب دریاچه ارومیه یک متر افزایش خواهد یافت.روحانی خاطر نشان کرد: باید به امنیت، آرامش، آزادی و پیشرفت کشور مطمئن باشیم و امیدوارم امسال که سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است همه برای حمایت از تولید داخلی تلاش کنیم.
پیش از سخنان رئیس جمهوری، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و مجید خدابخش استاندار به بیان مشکلات استان پرداختند.
رئیس‌ جمهوری در بدو ورود به فرودگاه تبریز و در جمع خبرنگاران، بررسی روند اجرایی شدن طرح‌ها و پروژه‌های تصویب شده در سفر قبلی هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی و تصمیم‌گیری برای آغاز عملیات پروژه‌های جدید در سطح استان را از مهمتر‌ین اهداف سفر کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان شرقی دانست. روحانی گفت: ‌فردا (امروز) اجلاس مهمی‌به مناسبت انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال جاری برگزار خواهد شد که این رویداد مهم که در آن شهر مهم و تاریخی تبریز از طرف دنیای اسلام به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب شده است را به مردم تبریز تبریک می‌گویم.
افتتاح۳۳ طرح توسعه‌ای در استان آذربایجان شرقی
رئیس‌ جمهوری در جلسه توسعه و برگزیدگان استان آذربایجان شرقی ۳۳ طرح و پروژه را در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، بهداشت و درمان، عمران و شهرسازی و خدماتی به طور همزمان در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی تعدادی از این پروژه‌ها را صادر کرد.
در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های صنعتی و زیربنایی که دیروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، وزرا و مسئولین مربوطه از محل پروژه‌ها، گزارشی را ارائه کردند و سپس رئیس جمهوری دستور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها را صادر کرد.طرح توسعه آهنگری تراکتورسازی، شهرک کارآفرینان آذر، طرح توسعه مجتمع فولاد ظفر، طرح اکتشاف معدنی زرکاوان ارسباران، طرح جلفا چوب، طرح‌های مربوط به توسعه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح ۵۰۰ هکتاری شبکه فرعی آبیاری و زهکشی، بیمارستان ۶۴ تختخوابی سوختگی سینا، احداث ۴۱ خانه بهداشت و مراکز غربالگری سرطان از جمله طرح‌ها و پروژه‌هایی بود که با اعتباری حدود سه هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.
در این مراسم با دستور رئیس جمهوری همچنین عملیات اجرایی هفت طرح صنعتی مجموعه شیرین‌ عسل، طرح توسعه کشت و صنعت و دامپروری، ایجاد زنجیره کارخانه آرد، طرح دامپروری و بیمارستان هزار
تختخوابی تبریز، آغاز شد.
در ابتدای این مراسم تفاهمنا‌مه ایجاد صندوق پژوهش و فناوری، تفاهمنامه چند جانبه بهبود فضای کسب و کار اقتصاد دانش بنیان و تفاهمنا‌مه دو جانبه همکاری مشترک بین صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در حضور رئیس جمهوری امضاء شد.
افتتاح مرکز سوانح سوختگی
بیمارستان سینا
همچنین دیروز در مراسم دیگری با حضور رئیس جمهوری مرکز ?? تختخوابی سوانح سوختگی بیمارستان سینا تبریز به بهره‌برداری رسید.
دکتر روحانی در این بازدید با توضیح مسئولان و مدیران بیمارستان در جریان روند احداث، تجهیز و خدمات و فعالیت‌های مرکز سوانح سوختگی قرار گرفت و از برخی بیماران بستری در این مرکز عیادت کرد.
این مرکز شامل بخش‌های سوختگی مردان، زنان، کودکان، مراقبت‌های ویژه سوختگی، اتاق‌های عمل مستقل و موتورخانه مجزا در ???? متر مربع با صرف اعتباری بالغ بر ?? میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین و منابع دولتی احداث و تجهیز شده است.
‌جلسه توسعه و برگزیدگان استان آذربایجان شرقی
رئیس جمهوری عصر دیروز در جلسه توسعه و برگزیدگان استان آذربایجان شرقی در تبریز ، دخالت قدرت‌ها در طول تاریخ را نشانه جایگاه برتر ایران و ایرانیان در منطقه برشمرد و اظهارداشت: هر کجا مردم باشند، نظام موفق می شود و تمام موفقیت های دولت حاصل حضور، اعتماد و امید مردم است.روحانی عبور از مشکلات را تنها با تلاش و استفاده درست از فرصت‌ها و امکانات ممکن دانست و با بیان این که” جنگ، جنگ اراده‌ها
‌است و نا امیدی از آینده بزرگترین خطر برای یک ملت است”، تصریح کرد: سیاست خارجی موفق، بالابردن هزینه دشمن است و اگر آمریکا برجام را زیر پا بگذارد، بالاترین هزینه را برای این کشور و پایین ترین هزینه را برای ایران خواهد داشت.
برخی دیگر از سر فصل های سخنان رئیس جمهوری در این جلسه به شرح زیر است:
*پیمان‌ها را صرفا بر مبنای منافع ملی
می بندیم
*ملت ایران از هر زمان دیگر آماده تر و متحدتر است
*طرح جدید ارزی دولت مورد حمایت تمام ارکان و قوای سه گانه است
*پیامبر (ص)، بشارت و انذار و رحمت برای عالمیان است
*همواره از مهربانی، معنویت و آزادگی مردم آذربایجان روحیه می گیرم
*نقش مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۵۶، در پیروزی انقلاب سرنوشت ساز بود
*عبور از مشکلات با تلاش و استفاده درست از فرصت‌ها و امکانات ممکن است
*برجام، راه اروپا را از آمریکا جدا کرد؛ این پیروزی ملت ایران است
*با ادعای خطرناک بودن ایران؛ ترامپ، دوشنده خوبی برای ثروت کشورهای منطقه است!
*برای دولت منافع ۸۱ میلیون ایرانی بر منافع گروه‌های چند هزار نفری ارجحیت دارد
*سرمایه گذاری ایرانیان خارج کشور در امور خیر و تولیدی، بسیار ارزشمند است
*دولت با ملت حرکت کرد و ادامه خواهد داد؛ وعده ها در مسیر تحقق هستند

نظر شما