شناسهٔ خبر: 25182137 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 نوبخت: پرداخت 4000ميليارد ريال براي احياي درياچه اروميه

معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: براي احياي درياچه اروميه امسال چهار هزار ميليارد ريال اعتبار ويژه در نظر گرفته شده است و با تمام توان درصدد پرداخت کامل اين رقم هستيم.

به گزارش ايرنا، محمدباقر نوبخت در نشست شوراي اداري آذربايجان غربي افزود: محدوديت هاي اعتباري فراواني براي سال جاري وجود دارد ولي با توجه به وضعيت درياچه اروميه و اهتمام ويژه دولت براي احياي آن، تخصيص اعتبار اين بخش در اولويت قرار دارد.

وي اضافه کرد: هفت هزار ميليارد ريال اعتبار نيز در سال هاي آينده براي احياي اين درياچه در نظر گرفته شده است و در اين خصوص نيز تمام توان خود را براي پرداخت کامل اين ارقام به کار‌ مي گيريم.

اردوغان: در حال حاضر يک سناريوي بسيار عجيب در حال اجراست

رئيس‌جمهور ترکيه با اشاره ضمني به ائتلاف برخي از احزاب اپوزيسيون و معرفي نامزدها و احتمال نامزدي عبدالله گل براي انتخابات رياست جمهوري گفت، در حال حاضر سناريوهاي بسيار عجيبي در حال اجراست که چند روز آينده آشکار خواهد شد.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري آناتولي، رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور ترکيه با انتقاد از حزب اپوزيسيون مردم جمهوري‌خواه گفت: هر زمان که با تهديد و مشکل مواجه شديد، فرار کرده‌ايد. هيچ وقت همچون قهرمانان در برابر جنگنده‌هاي اف – 16 نايستاديد و از کساني که در برابر تانک‌ها به پا خاستند، نبوديد.

وي در ادامه اظهاراتش خطاب به کمال قليچدار اوغلو، رهبر حزب اپوزيسيون ترکيه گفت: با اينگونه حرکات دست نمي‌توانيد کشور را اداره کنيد.

آمريکا پايگاه پهپادي در نيجر مي‌سازد

نيروي هوايي آمريکا در حال ساخت پايگاهي براي پهپادهاي مسلح در نيجر است که جديدترين جبهه در نبرد آمريکا عليه رشد تهديد افراطي‌ها در منطقه ساحل آفريقا به شمار مي‌رود.

به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، انتظار مي‌رود پايگاه هوايي 201 نيجر براي اوايل سال آتي ميلادي عملياتي شود.

پايگاه مذکور، به درخواست دولت نيجر ساخته مي‌شود و نهايتا آشيانه جنگنده‌ها و پهپادهاي ام‌کيو-9 مي‌شود که از نيامي، پايتخت نيجر انتقال مي‌يابد.

اين پهپادها با قابليت‌هاي شناسايي و تهاجمي، بردي دارد که دسترسي آنها به شماري از کشورهاي غرب و شمال آفريقا را ممکن مي‌سازد.

رئيس جمهور روماني:

هيچ کشوري در اتحاديه اروپا سفارتش را به قدس منتقل نمي‌کند

رئيس جمهور روماني گفت تا زماني که اسرائيل و فلسطين درباره وضعيت قدس به توافق نرسند، هيچ کشوري در اتحاديه اروپا سفارتش را از تل‌آويو به قدس منتقل نمي‌کند.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، ليويو دراگني، رئيس پارلمان روماني از حزب سوسيال دموکرات گفته بود که روماني به دنبال انتقال سفارتش از تل‌آويو به قدس است.کلاوس يوهانيس، رئيس جمهوري روماني اما اين خبر را رد کرده و گفت: اتحاديه اروپا و ما که متعلق به آن هستيم از خط مشي مشخصي تبعيت مي‌کنيم. هيچ کشوري از اتحاديه اروپا اين انتقال را انجام نمي‌دهد تا زمانيکه اسرائيل و فلسطين درباره وضعيت قدس به توافق برسند.

رئيس جمهوري روماني تاکيد کرده که طرف‌هاي ثالث حق اظهارنظر درباره چگونگي تقسيم‌بندي قدس را ندارند.

برچسب‌ها:

نظر شما