شناسهٔ خبر: 25180666 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پوستر جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس منتشر شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: در آستانه فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس (دهم اردیبهشت ماه) پوستر هشتمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا درویش نژاد عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پوستر که مهمترین شاخص آن، سندیت اش است، توسط حسن بردال یکی از هنرمندان مطرح استان طراحی شده است.
وی بیان داشت: سندیت این پوستر برگرفته از یک نقشه قدیمی مربوط به 500 سال پیش جزیره هرمز در خلیج فارس است که نشان می دهد خلیج فارس یکی از مراکز مهم دریانوردی و مرکزیت فرهنگی و هنری در جهان بوده است.
درویش نژاد با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس، گفت: این جشنواره مهمترین رویداد فرهنگی و هنری کشور با رویکرد دفاع از تمامیت فرهنگی خلیج فارس می باشد که هشتمین دوره آن دهم اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
دهم اردیبهشت ماه که هم زمان با سالروز آزاد سازی جزیره هرمز از استعمار پرتغال است بنام روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده که بر همین اساس دبیرخانه دائمی این جشنواره به دلیل قرابت تاریخی و مرکزیت فرهنگی در بندرعباس واقع شده و سایر استان ها نیز مشارکت فعال دارند.
7198/ 6048
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

نظر شما