شناسهٔ خبر: 25180597 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

معاون رئیس جمهور؛

قرارداد اولیه پروزه نفلین سینیت با یک شرکت بزرگ کانادایی منعقد شده است/ پروژه نفلین یک محرک توسعه برای استان و شهرستان است

انصاری با اشاره به پروزه عظیم نفلین سینیت در سراب گفت: این پروژه می تواند یک محرک توسعه برای شهرستان و استان باشد و در امدهای حاصل از آن نظیر در امدهای مالیاتی سایر مشکلات شهرستانی را مرتفع و مشکل اشتغال را به کل مرتفع کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از صدای سراب، جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در جمع اعضای شورای اداری شهرستان سراب ابراز امیدواری کرد: سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی موجب رفع برخی مشکلات استان شده و نقش قابل توجهی در شهرستان سراب ایفا کند.

انصاری قول مساعد داد تا به عنوان نماینده دولت درخواست های مردم و مسئولین شهرستان سراب را در هیئت دولت و در جمع اعضای دولت پیگیری کند.

وی افزود بدون تعارف تمام مواردی که از سوی مسئولین سراب درخواست شده نیازمند منابع مالی  است و بودجه عمومی کشور نیز مبلغی مشخص که کفاف کل کشور را نمی‌دهد ، به عنوان نمونه همین  پروژه نفلین سینیت به تنهایی نیازمند یک دهم  بودجه عمومی کشور است.

انصاری تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی نباید تمامی درخواست های شهرستانی را عمومی کرد چراکه همه درخواست قابل اجرا نیست و کارها بایستی براساس اولویت انجام گیرد.

معاون رییس جمهور در ادامه با اشاره به وجود پروزه های نیمه تمام در کشور اذعان داشت: تکمیل این پروزه ها نیازمند ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است که معادل ۱۵ سال بودجه عمرانی کشور هست و در این میان هنر مدیران اولویت بندی درست پروزه ها برای رسیدن به توسعه هست.

رییس سازمان استخدامی کشور با اشاره به پروزه عظیم نفلین سینیت در سراب گفت: این پروژه می تواند یک محرک توسعه برای شهرستان و استان باشد و در امدهای حاصل از آن نظیر در امدهای مالیاتی سایر مشکلات شهرستانی را مرتفع و مشکل اشتغال را به کل مرتفع کند.

وی در ادامه با اشاره به منعقد شدن قرارداد عملیاتی پروزه نفلین سینیت با یک شرکت کانادایی ابراز امیدواری کرد: قرارداد اجرایی ان تا پایان اردیبهشت به پایان رسیده و پروزه وارد فاز اجرایی شود.

انصاری ادامه داد: در صورت تامین منابع مالی این پروزه در مدت ۳۸ الی ۴۰ ماه قابل بهره برداری است که  امید هست در دولت فعلی پروزه به جایی برسد که موجب امیدواری مردم سراب شود.

هم چنین فرماندار سراب با ارائه گزارشی از توانمندی ها و ظرفیت های شهرستان سراب اظهار داشت: سراب  به واسطه قرار گرفتن در موقعیت خاص و در بین دو رشته کوه بزقوش و سبلان دارای آبهای گرم با خواص درمانی و مناطق بکر گردشگری است که نیازمند توجه دولت برای سرمایه گذاری و بهره برداری است.

وی افزود: امروز سراب پذیرای مسافران از اقصی نقاط کشور هست ولی متاسفانه به علت نبود برخی زیرساخت ها امکان پذیرایی از میهمانان میسر نیست.

بدرشکوهی وهی ادامه داد: به طور میانگین سالانه بالغ بر ۱۵ میلیون نفر از مسیر سراب که به عنوان کلیدر استان های شمالی است  گذر می‌کنند که این ظرفیت عظیم  می تواند موجب شکوفایی منطقه شود.

وی با بیان اینکه سراب با دارا بودن بالغ بر یک میلیون راس دام و زمین های کشاورزی حصل خیز از تولیدکنندگان برتر لبنیات, گوشت و محصولات کشاورزی در کشور هست خواستار توجه به دامداری و کشاورزی منطقه شد.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان سراب با اشاره به محدودیت منابع مالی در دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: علی رغم وجود تمام محدودیت ها و در سایه تلاش های مدیران شهرستانی بیمارستان ۲۲۵ تختخوابی سلام به بهره برداری رسیده و کلینیک تخصصی نیز در کنار آن در این دولت احداث شده که جای تقدیر دارد.

بدرشکوهی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد مردم شهرستان  در روستاها زندگی می‌کنند توجه به راه های روستایی را از ملزومات اساسی در شهرستان سراب خاطر نشان کرده و افزود: موضوع راه از اساسی ترین مشکلات روستاییان منطقه است.

وی با تاکید دوباره بر عبور  بیش از ۱۵ میلیون مسافر از مسیر سراب،  خواستار تخصیص کامل بودجه برای مسیر سراب شد و بودجه لازم برای احداث این مسیر را ۲۲ میلیارد تومان عنوان کرد.

فرماندار سراب وجود آبهای مناطق گردشگری در سراب را از مزیت ها و پتانسیل های گردشگری سراب عنوان و ابراز داشت: احداث جاده سلامت که به تصویب سند تدبیر و توسعه شهرستان رسیده دارای مشکلات زیادی است و دغدغه مسئولین نیز می باشد که امید است دولت با توجه ویژه به این منطقه گام مهمی در توسعه ظرفیت گردشگری سراب ایفا کند و با توجه ویژه  رئیس جمهور در اعتبارات در نظر گرفته برای استان این پروزه نیز مد نظر قرار گیرد.

رییس شورای اداری شهرستان سراب در پایان با اشاره به ظرفیت نفلین سینیت سراب گفت:   بیش از ۳ میلیاردتن نفلین با خلوص بیش از ۲۰ درصد را سراب در خود جای داده که تکمیل این پروژه به اشتغال مستقیم ۲۰۰۰ نفر و غیرمستقیم بیش از ده هزار نفر منجر خواهد شد.

وی در  پایان خواستار تعیین تکلیف و اجرایی شدن پروژه نفلین سینیت سراب که از آن به عنوان نفت آذربایجان یاد می شود شد.

در این جلسه نماینده مردم سراب نبیز تکمیل پروژه نفلین سینت را درخواست تمام مردم شهرستان سراب عنوان و خاطر نشان کرد: امیدواریم سفر رئیس جمهور باعث آغاز این پروژه شود.

نماینده مردم سراب مشکلات مالی ، اداری و نبود نقدینگی را از مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی سراب عنوان و ابراز داشت : بیش از ۸۰ درصد واحد های شهرک های صنعتی سراب تعطیل هستند که امید واریم به برکت این سفر چرخ های صنعت شهرستان به گردش درآیند .

وی با بیان اینکه سراب قطب دامپروری و کشاورزی کشور است خواستار تخصیص وام های کم بهره به کشاورزان شد.

عضو کمیسیون تلفیق و بودجه سراب با اشاره به خسارات سرمای اخیر به باغات شهرستان سراب که بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان بوده  خواستار کمک به کشاورزان شد .

داودی توجه به مدارس سراب ، استادیوم ۵ هزار نفری ، راه های مواصلاتی ایجاد دانشکده فنی و حرفه ای خواهران ، سیستم دفع فاضلاب شهرستان ، کمک به وضعیت شغلی کارکنان ادارات شهرستان سراب را از مطالبات اساسی مردم سراب عنوان کرد .

داودی در پایان خواستار پخش عادلانه اعتبارات مربط به سفر رئیس جمهور بین شهرستانهای استان و تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار شد.

انتهای پیام/

نظر شما